Повномасштабне вторгнення рф на територію України погіршило доступ дітей до освіти, поглибила наявні освітні нерівності, негативно вплинула на якість освітнього процесу та успішність учнів, також відобразилася на психоемоційному стані учасників освітнього процесу. Раніше виділяли лише три категорії учнів, які мали освітні розриви, наразі їх кількість сягає 7, а то й 10. Про це розповіла співзасновниця ГО «Смарт освіта», ексрадниця міністра освіти і науки Іванна Коберник під час ефіру телеканалу «Ми-Україна».
Вона повідомила, що до війни умовно виділяли три категорії учнів, які мали освітні прогалини:
- сільські та міські діти (діти, які навчаються в сільських районах та мають доступ до менш якісної освіти, ніж міські);
- спеціалізовані школи й загальноосвітні (загальноосвітні школи мають нижчий рівень якості освіти порівняно зі спеціалізованими, що досягається за рахунок кращого педагогічного складу в останніх;
- сім’ї учнів із різним соціально-економічним статусом.
Підписатись
Наразі освітня експертка нараховує щонайменше сім таких категорій:
- діти на окупованих територіях;
- діти поблизу лінії зіткнення;
- діти ВПО;
- діти за кордоном;
- діти, які навчаються очно;
- діти, які навчаються за змішаною формою;
- діти, які навчаються дистанційно.
Іванна Коберник зауважила, що війна мала спричинити «генеральне прибирання» освітніх програм, з яких необхідно виключити все зайве, та наповнити сучасним та необхідним для дітей, що допоможе їм опанувати головне й відмовитись від другорядного.