Цього тижня на порталі “Вчися вухами” з’явилося вісім нових аудіоуроків для учнів 8-11 класів з української мови, літератури та історії України.
Для учнів 8 класу з’явився урок з української мови “Означення. Прикладка як різновид означення” на яку діти дізнаються про:
- різновиди означень;
- різницю між узгодженим і неузгодженим означенням;
- як німкеня Ліллі стала американкою Барбі та почала боротися зі стереотипами в суспільстві;
- прикладку як різновид означення.
Ще один урок з української мови для учнів 8 класу “Обставина, порівняльний зворот” присвячено таким питанням:
- різновиди обставин;
- вісім видів обставин за значенням і їхні способи вираження;
- порівняльні звороти.
На уроці з української літератури “Українські народні думи. “Маруся Богуславка” учні 8 класу дізнаються:
- хто ввів у науковий обіг термін “думи”;
- чим відрізняються думи від історичних пісень;
- чому одна й та сама дума могла звучати по-різному;
- як жили та працювали кобзарі;
- чому кобзарів переслідували в російській імперії та Радянському Союзі;
- під час яких подій була створена дума “Маруся Богуславка”;
- особливості твору “Маруся Богуславка”.
Для учнів 9 класів з’явився урок з української літератури, під час якого діти дізнаються:
- чому стільки розмов про фальсифікації твору та чому “Слово” могло бути написане не в той час, про який розповідає його сюжет;
- якою була історія відкриття поеми “Слово про похід Ігорів”;
- хто автор і які у твору жанр та композиція;
- де у творі саспенс;
- характеристики персонажів.
Підписатись
Інший урок для дев’ятикласників з української літератури на тему “Мандрівна академія” Григорій Сковорода. “Бджола та Шершень” присвячено таким поняттям:
- особливості освіти, яку отримав Григорій Сковорода;
- аналіз байки “Бджола та Шершень”;
- мораль байки: праця повинна стати для людини природною потребою, “найсолодшою поживою”.
У фокусі уваги уроку з країнської літератури для 10 класу “Іван Карпенко-Карий (Тобілевич). “Мартин Боруля” наступне:
- що робив Іван Тобілевич, аби не перевтомлюватися й плідно працювати в театрі;
- що зробив молодий Тобілевич, аби побачити наживо виставу “Отелло” Шекспіра в Єлисаветграді (Кропивницькому);
- чому Тобілевич був фанатом Шевченка;
- як з’явився псевдонім Карпенко-Карий;
- як була обрана назва “Театр корифеїв”;
- якими мовами ставили п’єси в Театрі корифеїв;
- яка сімейна історія Тобілевича лягла в основу трагікомедії “Мартин Боруля”;
- що потрібно, аби стати “дворянином”, на думку Мартина.
На уроці з історії України на тему “Директорія. Антигетьманське повстання. Акт Злуки” учні 10 класів дізнаються:
- чим “узурпатор” Скоропадський не влаштовував українців;
- утворення опозиційного руху (Український національно-демократичний союз, майбутній Український національний союз) на чолі з Володимиром Винниченком;
- утворення Директорії для антигетьманського повстання;
- підтримка повстання (та Директорії) селянами та усусами (Січовими Стрільцями);
- зречення влади Скоропадським і відновлення Української Народної Республіки;
- відмінність політики Директорії від політики гетьмана;
- “трудова інтелігенція” або “нетрудові експлуататорські класи” – український варіант більшовизму Директорії;
- як більшовицька політика Директорії могла унеможливити Злуку;
- Акт Злуки УНР і Західноукраїнської Народної Республіки (ЗУНР) в Соборну Україну;
- що відбувалося в Києві в день Соборності 22 січня 1919 року, у річницю ухвалення ІV Універсалу Центральної Ради про державну самостійність УНР;
- як Трудовий конгрес затвердив акт про створення єдиної Соборної України та висловився проти встановлення в Україні радянської форми правління.