Освітній омбудсмен про найгостріші проблеми української освіти під час війни

osvitnij ombudsmen pro najgostrishi problemi ukrayinskoyi osviti pid chas vijni d4f6475 - Освітній омбудсмен про найгостріші проблеми української освіти під час війни

В умовах війни освітня галузь стикнулася з безліччю викликів, що негативно впливають не лише на освітній процес, а й на майбутнє країни. Освітній омбудсмен Сергій Горбачов на порталі «ZN.UA» розповів про головні проблеми, які підкинула українській освіті війна.

Відповідно до результатів опитування, що проводить служба освітнього омбудсмена, понад 83% дітей скаржаться на поганий психологічний стан, в той самий час, лише 26% батьків помічають певні зміни у поведінці дітей. Така невідповідність спричинена відсутністю або недостатнім рівнем взаєморозуміння між батьками та дітьми.

«Інколи дорослі не дуже розуміють дітей. У них різна зрілість психіки, різний життєвий досвід, різні настанови й рівень емоцій. Більшість дорослих також мають поганий психологічний стан, як через війну, так і через інші обставини. Тому не завжди можуть помічати стан дитини. Це абсолютно нормально, але це недобре. Немає іншого шляху розв'язання цієї проблеми, крім як просвітництво та формування в суспільстві розуміння прав дитини, зокрема — права дитини на свою позицію, емоції і навіть на страх», – наголошує освітній омбудсмен.

Щодо психологічної підтримки в школі, експерт пояснює, що наразі навантаження на одного психолога складає 300 дітей в сільському закладі освіти, й 700 – в міському, що недопустимо. Одна людина фізично не може надати допомогу колективу в кілька сотень. Крім того, для роботи з дітьми батьки мають надати згоду, що також інколи ускладнює роботу психолога.

Щодо проблем українських дітей в закордонних школах через відсутність системи взаємозаліку програм та оцінок, надмірне навантаження дітей, які не бажають втрачати зв’язок з Україною, Сергій Горбачов виділив три напрямки дій для стабілізації ситуації.

Перша ідея — надати дітям, що тимчасово навчаються за кордоном, можливість у межах навчального дня спілкуватися з українськими вчителями в онлайн-форматі і навчатися за українською програмою. Для цього треба в Україні зробити відповідні адаптивні програми і мати домовленості з країнами, де наші діти перебувають.

Друга ідея — укласти міждержавні угоди про те, що офіційно підтверджене онлайн-навчання в українській школі дозволяє дитині не відвідувати школу у країні перебування. 

Третя ідея – створити механізм враховування результатів навчання за кордоном в українській школі, що підпадає під юрисдикцію МОН. Головна проблема полягає в тому, що освітні програми в різних країнах світу дуже різняться: різні терміни навчання, освітні програми, перелік предметів. Велике питання — віковий розподіл навчального матеріалу. Бо в багатьох країнах певні теми, наприклад з тієї ж математики, вивчаються зовсім не в тому віці, що в українській школі. Здебільшого українська школа в більш ранньому віці починає навантажувати дітей математичними знаннями без прив’язки до життєвого використання.

Підписатись

Не менш гостро стоїть питання роботи вчителів, які перебувають на окупованих територіях. Освітній омбудсмен наголосив, що у питанні застосування кримінальної відповідальності слід відокремлювати тих, хто допомагає і працює на окупантів, і тих, хто змушений це робити під дулом автомата. Також є певні представники влади, начальники управління освіти, директори шкіл, вчителі, які побігли працювати на окупантів, а тепер, після визволення територій, продовжують працювати в українській школі чи владі, отримують зарплату, і це гнобить учителів, які залишалися вірними Україні, що є новою проблемою, яка виникла в останній місяць.

Наразі у Кримінальному кодексі України, крім позбавлення чи обмеження волі, визначений такий вид відповідальності як заборона займатися певний час окремими видами професійної діяльності. Але ці норми Кримінального кодексу потребують уточнення і певних механізмів застосування.

Щодо створення можливості дітей, які опинилися на окупованих територіях, навчатися за українською освітньою програмою, Сергій Горбачов повідомив, що наразі створена робоча група, куди увійшли представники Служби освітнього омбудсмена та Міністерства освіти і науки, керівники шкіл і керівники органів управління освіти з тимчасово окупованих територій, яка розробила алгоритм дій, що перебуває на затверджені у МОН.

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *