Цього тижня в проєкті “Вчися вухами” з’явилося три нові аудіоуроки – з історії України та всесвітньої історії для учнів 8-11 класів.
Для восьмикласників доступний урок з історії України на тему “Петро Могила та реформа православної церкви”, на якому діти дізнаються про:
- навчання Петра, сина молдавського господаря Симеона Могили, у Львівській братській школі;
- початок відновлення ієрархії у православній церкві на українських землях;
- перша кар’єра Петра Могили у війську Речі Посполитої;
- духівнича кар’єра Петра Могили та стрімкий ріст до архімандрита Києво-Печерської лаври й до очільника київської братської школи;
- підтримка Могили з боку митрополита Йова Борецького;
- утворення колегіуму (майбутньої Києво-Могилянської академії) та особливості освіти за латино-польським зразком;
- легалізація православної церкви на українських землях у складі Речі Посполитої;
- зміни в православній церкві, які здійснив Петро Могила.
Підписатись
Десятикласники на уроці зі всесвітньої історії “Будні Великої війни: людина на фронті й у тилу” дізнаються:
- як змінився побут під час Першої світової війни;
- особливості окопної (траншейної або позиційної) війни;
- про побут солдатів на фронті: розваги, свята, медичне забезпечення;
- про ставлення до біженців і геноцид вірмен під час Великої війни;
- як жінки почали працювати на виробництвах і в офісах (зміни ролі жінки в суспільстві у світі та в Україні);
- про винаходи, зроблені під час Першої світової війни, що ввійшли в наш побут;
- про тріумф підводного флоту.
У фокусі уроку з всесвітньої історії “Процеси демократизації в повоєнному світі”для учнів 11 класів наступне:
- як Друга світова війна змінила підхід до захисту прав людини;
- особливості нерадянських авторитарних режимів у Європі: Португалія, Греція та Іспанія;
- як португальська пісня “E Depois do Adeus” (“Йде поїзд до Адеус”) зайняла останнє місце на Євробаченні 1974 році, але стала символом перемоги демократії в Португалії;
- особливості режиму Estado Novo (1933-1974 рр.) та ери колоніальних війн (1961-1974 рр.) у Португалії;
- як грецькі офіцери, “чорні полковники”, що під час Другої світової співпрацювали з нацистами, очолили антикомуністичний рух у Греції (1947-1974 рр.);
- як Кіпрський конфлікт став приводом для повалення режиму “чорних полковників”;
- особливості авторитарного режиму генерала Франсіско Франко в Іспанії (1936-1975 рр.).