Цього тижня контент платформи «Вчися вухами» доповнено 5 новими аудіо уроками з української літератури, історії України, всесвітньої історії та громадянської освіти для учнів 10-11 класів.
Для десятикласників з’явився новий аудіоурок з історії України «Пропагандистський ідеал радянської людини», на якому учні дізнаються:
- що таке пропаганда
- чому священники та віряни стали класовими ворогами;
- як Різдво, Великдень і день Святого Миколая адаптували під комуністичні цілі та цінності;
- історію Гелі Маркізової – бурятської дівчинки в костюмчику «морячки», що спочатку була інструментом пропаганди, а зрештою була репресована;
- про систему ідеологічного виховання дітей – жовтенят, піонерів і комсомольців;
- про пропаганду навіть у математичних задачах.
На уроці з історії України «Українці в арміях воюючих держав: Українські січові стрільці» учні 10 класу прослухають матеріал про:
- формування окремого батальйону Українських січових стрільців: 2 500 бійців проти 28 000 добровольців, які зголосилися;
- мобілізацію полків в австро-угорській армії;
- вимоги до майбутніх «усусів»: вступати могли лише юнаки, молодші за 21 рік, що не були призвані до австрійського війська або колись звільнені від військової фронтової служби;
- «українських Фермопілів» – бій за гору Маківка (весна 1915 року);
- «найкривавішу» битву – бій на горі Лисоня (серпень-вересень 1916 року);
- Листопадовий зрив/чин у Львові;
- австрійського архікнязя Вільгельма фон Габсбурґа Лотрінгена – названого українцями як Василь Вишиваний;
- жіночу чоту «Січові стрільці ІІ».
У фокусі уваги уроку з громадської освіти «Чи важливо людині самореалізуватися в житті» для учнів 10 класів наступне:
- що таке самореалізація та чи важливо людині самореалізовуватися;
- піраміда потреб Маслоу;
- як впливають цінності на самореалізацію;
- значення креативності та мобільності.
На уроці з української літератури «Священна корова» української літератури Юрій Андрухович. «Пісня мандрівного спудея» учні 11 класів дізнаються про:
- мистецьку провокацію на фестивалі «Вивих-92»;
- поетичне угруповання Бу-Ба-Бу;
- «маленьких чортенят» – рими;
- публічні скандальні заяви Юрія Андруховича.
Підписатись
Урок з всесвітньої історії «Як почалася “холодна війна” після Другої світової» для учнів 11 класів присвячено фактам:
- походження явища «холодної війни» та її впливу на міжнародні відносини;
- домовленості, погоджені під час Кримської або Ялтинської конференції (лютий 1945 року);
- лінію Керзона;
- закріплення попередніх домовленостей під час Потсдамьскої конференції (липень-вересень 1945 року);
- заснування ООН та спроби Ради Безпеки розв’язати проблему окупації радянськими військами території Ірану в перші місяці існування;
- «Довгу телеграму Кеннана» (лютий 1946 року) та концепцію «стримування» впливу СРСР;
- промову Вінстона Черчилля «М’язи миру» (березень 1946 року) та перше використання терміну «залізна завіса»;
- точку відліку «холодної війни» – промову «Доктрина Трумена» (березень 1947 року);
- втілення доктрини Трумена – плану Маршала (червень 1947 року).