Дослідження соціально-економічних навичок українських школярів: роз’яснення експертів

doslidzhennja socialno ekonomichnih navichok ukrayinskih shkoljariv rozjasnennja ekspertiv 6ba753d - Дослідження соціально-економічних навичок українських школярів: роз’яснення експертів

Цьогоріч восени в Україні планується проведення масштабного опитування, дослідження соціально-економічних навичок у 10-річних та 15-річних учнів, що пройде в 15 країнах світу. Опитування проводить Організація економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР), яка організовує, зокрема, й PISA – дослідження, що вимірює читацьку, математичну та природничо-наукову грамотність 15-річних учнів та учениць.

Майбутнє ДоСЕН дослідить 17 м’яких навичок, зокрема широта кругозору учнівства, сумлінність, емоційна стабільність, здатність до співробітництва чи мотивація досягати цілей. Про особливості дослідження розповідають директор Директорату освіти та навичок і радником генсекретаря ОЕСР, засновником PISA і ДоСЕН Андреас Шляйхер, Голова Державної служби якості освіти, співорганізатором дослідження Руслан Гурак, голова ради ГО «ЕдКемп Україна» Олександр Елькін спеціально для «НУШ».

Експерти наголошують, що розвинені соціально-емоційні навички – це передумова подолання викликів травми, стресу, відчуття невпевненості в майбутньому. Дослідження з формування таких умінь і навичок дітей ще не відбувалися в Україні. Раніше ДСЯО проводила опитування, які стосувалися відчуттів учительства, батьків, адміністрацій закладів освіти про те, як ці навички працюють, впливають на результати навчання, як діти поводяться в різних ситуаціях.

Наразі, коли діти навчаються в умовах війни під час повітряних тривог, їхній психологічний стан може бути нестабільним. Тому має бути розуміння, як і в який спосіб формуються соціально-емоційні навички.

Важливість соціально-економічних навичок є очевидною як в освітянських, так і в інших колах. Людина має біти соціальною, вміти взаємодіяти з іншими, спілкуватися, працювати, давати раду з невизначеністю, складнощами.

В суспільстві вирує думка, що соціально-економічні навички є «позапрограмними», вони важливі, але не є частиною навчальних програм. В той самий час експерти наголошують, що соціально-емоційні навички – це навпаки ядро, суть навчальної програми, а уроки, предмети – це способи, якими їх можна розвивати.

Підписатись

Дослідження в Україні проводитиметься відповідно до визначеного інструментарію, який можна розділити на дві категорії:

  • Перший інструмент – твердження, які будуються навколо соціально-емоційних навичок із моделі “Великої п’ятірки”. Наприклад, є твердження “Я почуваюся спокійно й розслаблено”, – учні та учениці мають відповісти, наскільки вони це відчувають.
  • Другий інструмент – контекстуальні питальники, за допомогою яких досліджується середовище, у якому перебувають діти. Мова йде про школу, вчительство, адміністрації, громаду, і звичайно про родину і країну загалом.

Дослідження ДоСЕН має показати повноту картини про те, що відбувається в системі освіти України. Результати будуть порівнюватися із результатами тестів, після чого буде зроблений висновок та надання комплексних рекомендацій для учнівства, батьківства, шкіл та громад щодо шляхів вирішення нагальних питань, зокрема, що стосуються надолуження освітніх втрат, реалізації державного стандарту, адаптації освітнього процесу.

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *