Чи дійсно приватні школи навчають краще? – пояснення експерта

chi dijsno privatni shkoli navchajut krashhe pojasnennja eksperta d8300f5 - Чи дійсно приватні школи навчають краще? - пояснення експерта

У нас в країні станом на 2021 рік працює 14 873 школи. Із них 2% — це приватні навчальні заклади. З початком пандемії різко зросла кількість учнів у приватних дистанційних школах — у 7 разів. Чи дійсно якість навчання у таких навчальних закладах краща?

Про це пише “Суспільне” із посиланням на “Українське радіо”.

Експертка з питань шкільної освіти, співзасновниця громадської організації "Батьківський контроль" і "Смарт Освіта" Оксана Макаренко розповідає, що більшість батьків вважали, що навчання дітей відбувалося погано, діти стали гірше вчитися, знизилися оцінки. І, оскільки, не було організовано нормального навчання в державних школах, батьки почали переводити дітей до приватних дистанційних шкіл, які "більш ретельно" підготувалися до такої форми навчання.

"Мали платформи, краще підготовлених вчителів, методики навчання. Тобто відбулося збільшення і приватних дистанційних шкіл у 6-7 разів, і кількості батьків, які перевели туди дітей на дистанційну форму навчання", — вказала фахівчиня.

Приватні дистанційні школи

"На сьогодні приватних шкіл не так багато — близько 2% по всій Україні. Трохи збільшилася їхня кількість у сфері дистанційної освіти під час коронавірусу. Державні школи не дуже добре впоралися з дистанційним навчанням, про що свідчать опитування", — зазначила експертка.

Які переваги та недоліки приватних шкіл

Отримуйте актуальні новини освіти

Макаренко вважає, що головним недоліком приватних шкіл є їх висока вартість: "Адже приватникам доводиться повністю орендувати будівлю, закуповувати підручники тощо. Це все лягає на плечі батьків. Вартість таких столичних шкіл може сягати 20-30 тисяч гривень на місяць".

На її думку, не так багато батьків можуть дозволити собі оплатити таку середню школу і додає, що насправді приватні школи "більш пристосовані до дитини" й налаштовані на те, щоб забезпечити кращі умови для навчання.

"І це стосується не тільки їжі в їдальні чи безпечного простору, а й методик навчання, можливість забезпечити більшу плату вчителям. Там менші класи. Зазвичай, ці школи — повного дня, що зручно батькам. Там розробляють авторські програми навчання", — пояснила експертка.

Вона переконана, що освітні програми таких шкіл повністю відповідають державним вимогам, а саме викладання відбувається "в атмосфері, де діти вчаться із задоволенням". Це, з її слів, є свідченням більшої свободи, щоб зробити навчання цікавішим.

Проблеми державних шкіл

"Діти в державних школах дуже перевантажені: 22 предмети, поганий контент, старі підручники й не завжди якісне викладання, у зв’язку із невмотивованістю вчителів. Плюс підготовка до ЗНО. Очевидно, що в 6-7 класах діти починають втрачати інтерес", — зауважила фахівчиня.

Це, як вона вважає, своєю чергою призводить до напружених стосунків і конфліктів між дітьми та батьками: "Очевидно, що батькам треба бути уважними при переводі дитини з державної школи до приватної й звернути увагу на ліцензію школи. Також варто дізнатися, як відбувається процес навчання і чи підходить він дитині".

Як часто приватні школи надають неналежну освіту

"Я таке чую дуже рідко. Очевидно, що в будь-якій школі можуть бути конфлікти між батьками й вчителями, але приватна школа зацікавлена, щоб вбачати й в дітях, і в батьках — клієнтів", — вважає аналітикиня.

За її словами, саме тому приватні школи завжди "дуже швидко реагують" на будь-який конфлікт чи претензію від батьків та дітей.

Приватні школи і навчання дітей з особливими потребами

Як розповіла Макаренко, навчання дітей з особливими потребами — тема нова для України й насправді країна "ще не повністю перейшла на цей рівень".

"Але чудово, що відмовилися від жахливих інтернатів. У приватному закладі потрібну атмосферу створити легше. Я знаю, що держава створювала певні стимули "Гроші ходять за дитиною", особливо за дітьми з особливими потребами", — зазначила експертка і додала, що приватні школи можуть податися на частину державного фінансування, що дозволяє їм створити спеціальне "розвивальне середовище" та взяти педагогів, які володіють спеціальними методиками навчання дітей з особливими потребами.

"Насправді це не проста тема і для вчителя організувати навчальний процес так, щоб навчання дитини з особливими освітніми проблемами не заважало навчатися решті учням — певна педагогічна майстерність", — переконує вона.

Чи легко вступити до вишу після навчання у приватній школі

Фахівчиня зауважила, що за її відчуттями, в Україні вся середня школа "направлена на те, щоб дитина вступила до навчального закладу". Вона вважає, що насправді середня освіта має забезпечити дітям "підготовку до життя".

Водночас Макаренко переконана, що державні школи старого зразка направлені на передачу "якихось абстрактних знань, де дитина перевантажена сухими й непотрібними фактами з різних предметів". І, закінчуючи школу, за її словами, учень не може вирішити якихось життєвих питань.

"Лише 4% дітей закінчують державну школу здоровими, решта мають порушення у поставі, проблеми зі шлунком, нервові стресові порушення, через те, що просто "пхають" в дитину знання. Як фарширована риба: чимось напхана, а плавати не може", — підкреслює аналітикиня.

Вона вказує, що саме тому реформа була направлена на те, щоб зменшити кількість фактажу і дати більше потрібних навичок та умінь, потрібних для життя: спілкуватися, регулювати свої емоції, вміти презентувати себе, організувати власну справу, навчитися підприємливості, фінансової грамотності.

"Якщо порівняти дітей з приватних і державних закладів, то перші — більш щасливі й володіють більшою кількістю життєвих навичок. Але ЗНО краще здають учні державних, бо часто учні приватних вступають у закордонні виші, а також через те, що державних шкіл більше", — розповіла експертка.

Також Макаренко переконана, що особливість ЗНО в Україні в тому, що воно перевіряє велику кількість фактологічної інформації "за типовою державною програмою". На її думку, якщо дуже важливі результати ЗНО, то при виборі приватного закладу батьки мають звернути увагу на те, чи достатньо уваги він приділяє підготовці до нього.

"Високі бали із ЗНО не є показником успішності закладу, адже на оцінку може впливати велика кількість різних факторів", — резюмувала фахівчиня.

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *