Фахівці Українського центру оцінювання якості освіти продовжують досліджувати дані міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018. Черговий випуск аналітичного матеріалу присвячено темі «Хто є жертвами булінгу в закладах освіти?».
У матеріалі викладені наступні питання:
- Наскільки булінг в закладах освіти є серйозною проблемою для учнівства?
- Як часто учні потерпають від цькування та знущань з боку інших учнів у закладах освіти?
- Наскільки булінг поширений серед різних категорій учнівства?
- Що відчувають учні, які стикаються з булінгом у своїх закладах освіти?
- Як впливає булінг на навчальну успішність учнів?
- Як учні ставляться до цькування в закладах освіти?
Підписатись
За результатами дослідження встановлено:
- Понад 25% учнів повідомили, що за останні 12 місяців до часу проведення дослідження (квітень-травень 2018 р.) вони хоча б один раз ставали жертвами цькування з боку інших учнів у своїх закладах освіти.
- Хлопці частіше стикалися з випадками цькування (31%), ніж дівчата (20%).
- Підлітки з гіршими соціально-економічними передумовами частіше потерпали від цькування, ніж інші їхні однолітки, але різниця не є істотною: жертвами булінгу з однаковою ймовірністю можуть бути як забезпечені, так і незабезпечені учні.
- Успішність за всіма галузями PISA (читання, математика, природничо-наукові дисципліни) краща в тих учнів, які не стикалися з випадками булінгу. Середнє значення оцінки із читання в балах PISA тих учнів, які зазнали цькування, зменшується на 14 балів, а після врахування соціально-економічного статусу — на 12 балів.
- Тип закладу освіти й місцевість, де розташований заклад, істотно не впливають на частотність проявів булінгу.
- У середньому 80% українських учнів погодилися з тим, що цькування та залякування – це погано й що вони готові стати на захист тих, хто потерпає від булінгу.