Мотивація до навчання – одна з гострих проблем сучасного вчителя та учнів, адже ефективне навчання залежить не лише від методів і форм роботи в освітньому процесі, але й від того, що відчувають діти, наскільки вони уважні, допитливі, розуміють мету навчання, здатні вийти із зони комфорту та здобути нові знання.
Для підвищення мотивації дітей до навчання важливо формувати в них цікавість до процесу отримання нових знань та навичок. Задля цього освітні експерти радять застосувати 5-крокову модель похвали.
Процес слід розпочинати з позитивних емоцій, делікатно вживаючи слова похвали, наприклад «як чудово», «неймовірно», «ти великий молодець».
Далі дається об’єктивна оцінка виконаній роботі, в якій важливо передати саму суть, наприклад «Ти наполегливо попрацював», «Робота виконана без помилок» тощо.
Наступний крок полягає в уточненні докладених зусиль та витраченого часу, що допоможе донести до учня інформацію, що його зусилля були помічені.
Наступний етап полягає у плануванні подальшого процесу взаємодії, аби успіх та зацікавленість до навчання були довготривалими. Досягти цього можна використовуючи фрази «Продовжуй в тому ж дусі», «Ти плідно попрацював».
Підписатись
Наприкінці варто закріпити досягнутий ефект: «Ти дійсно навчився виконувати такі завдання».
Успішність в навчання залежить від взаємовідносин учнів та вчителя. Важливо, щоб стосунки були побудовані на щирій зацікавленості педагога особистістю учнів, їх вподобаннями та досягненнями.