Ініціативна громадська організація GoGlobal презентувала результати дослідження, проведеного серед українських освітян та учнів з 25 листопада по 22 грудня 2022 року, щодо змін психічного стану від початку повномасштабної війни. Так, 54% українських учителів відчувають професійне вигоряння, а 75% учнів мають прояви стресу.
У центрі опитування освітян – проблеми адаптації в школах ВПО, зміни в портреті учня, професійне вигоряння й потреба в психологічній допомозі.
80% вчителів поскаржились на підвищення навантаження, в той самий час 54% освітян визнали, що потребують психологічної допомоги. Крім того, педагоги потребують знань та вмінь про те, як діяти в екстремальних ситуаціях (46%), допомогти окремим дітям (37%), справлятися з власним стресом (37%), виявляти ознаки стресу в інших (29%) і вирішувати конфлікти між дітьми (18%).
Під час проведення навчального процесу онлайн учителі відчувають потребу в технічних і практичних аспектах – допомоги з проведенням уроків і втіленням в життя методичних рекомендацій. Також 71% опитаних освітян скаржиться на відсутність інтернету.
Підписатись
Щодо змін у портреті учнів, результати дослідження показали, що 24% відчувають тривожність та стурбованість, 22% – відсутність мотивації до навчання, 16% – розгубленість та неуважність, 13% – апатія-байдужість. Крім того, соціологи зазначають, що діти швидко подорослішали й стали більш серйозними й відповідальними.