Міністерство освіти і науки повідомляє, що затвердило методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів початкових класів.
Головною зміною в оцінюванні є підхід до вираження оцінки.
Замість узагальненої бальної оцінки навчальних досягнень учнів з предмета/курсу вчителям пропонують використовувати вербальну оцінку окремих результатів навчання учня/учениці з предмета вивчення, інтегрованого курсу, яка окрім оцінювального судження про досягнення може ще називати і рівень результату навчання.
Результати оцінювання особистісних надбань учнів рекомендовано виражати:
-
у 1-2 класах вербальною оцінкою
-
а в 3-4 класах – або вербальною, або рівневою оцінкою за вибором закладу
Метою оцінювання є:
– формувальне оцінювання (відстеження особистісного розвитку учнів й опанування навчального досвіду)
– підсумкове оцінювання (співвіднести навчальні досягнення учнів з обов'язковими/очікуваними результатами навчання)
У наказі МОН зазначено, що для ефективності формувального оцінювання рекомендовано дотримуватись такого алгоритму діяльності вчителя:
Отримуйте актуальні новини освіти
-
формулювання об'єктивних і зрозумілих для учнів навчальних цілей;
-
визначення разом з учнями критеріїв оцінювання;
-
формування суб'єктної позиції учнів у процесі оцінювання;
-
створення умов для формування вміння учнів аналізувати власну навчальну діяльність (рефлексія);
-
коригування спільно з учнями підходів до навчання з урахуванням результатів оцінювання.
Завантажити наказ можна за посиланням.