Основні тези
- У соцмережах розповсюдили маніпулятивну інформацію про зміст НМТ з історії України, яка нібито зосереджена на малозначущих подіях та постатях.
- В УЦОЯО наголошують: Програму оцінювання розробляли фахівці на основі навчальної програми з історії України для шкіл.
- Детальніше читайте у новині.
УЦОЯО застерігає від маніпуляцій щодо змісту завдань НМТ / скриншот відео
У соцмережах поширили маніпулятивну інформацію щодо змісту завдань національного мультитесту з історії України. У ній вказали, що Програма ЗНО з цього предмета, вдповідно до якої розробляють завдання НМТ, побудована на малозначущих для вступників подіях і постатях.
А це нібито зумовлює оцінювання пам’яті вступників, а не їхнє історичне мислення. Про це інформує 24 Канал з посиланням на Український центр оцінювання якості освіти.
У мережі поширили маніпулятивну інформацію про завдання НМТ
Коментатори наводять різні приклади таких історичних діячів і подій, ілюструють свої твердження неякісними тестовими завданнями, що їх буцімто пропонують вступникам.
В УЦОЯО наголошують: Програму оцінювання розробляли фахівці на основі навчальної програми з історії України для шкіл. У ній немає згадок про більшість тих діячів, про яких іронічно пишуть коментатори.
Неправдивою є також інформація про те, Програма тестування передбачає знання деталей десяти російсько-турецьких війн. Зокрема через те, що їх стільки не було.
Чимало подій чи діячів, що фігурують у дописах у соціальних мережах як “надлишкові для вивчення”, мали неабияке значення для становлення Української держави. Применшення їх історичного значення свідчить лише про недостатню історичну грамотність окремих дописувачів,
– наголошують в УЦОЯО.
І додали, що іноді для ілюстрації своїх тверджень коментатори використовують оприлюднені недоброчесними учасниками цьогорічного тестування завдання. Однак в УЦОЯО зазначають, що учасники НМТ здають своїй чернетки на виході з аудиторії.
Більшість опублікованих матеріалів є перегуками і здогадками, а не завданнями. Частими у таких ілюстраціях є некоректно сформульовані умови та варіанти відповідей, недоречно підібрані джерела, упущені важливі деталі, які ускладнюють або унеможливлюють обрання правильної відповіді,
– наголошують у Центрі.
Наприклад, у наведеному завданні “автор” в умові проігнорував указаний в оригіналі період – ХІХ століття, спотворив як події, так і твердження, що відображають реакцію на них.
А ось оригінал завдання, із яким працювали учасники тестування.
Відмінності між оригіналом і переказом очевидні, зазначають в УЦОЯО.
При цьому у Центрі додали: кожне завдання також аналізують два незалежних експерти. Вони визначають його відповідність програмі, його коректність, відсутність помилок. Потім добірки з таких завдань пропонують певній вибірці учнів або студентів.
Укладаючи добірки тестів з історії України, фахівці УЦОЯО обов’язково включають завдання, які перевіряють уміння вступників орієнтуватися в історичному часі (хронологічна компетентність) та просторі (просторова компетентність) тощо.
Ми також розповіжали, чи можна використовувати і комбінувати результати НМТ попередніх років для вступу.