“Про заохочення і ̶п̶о̶к̶а̶р̶а̶н̶н̶я̶ наслідки в канадській школі” – Олександра Журавльова

pro zaohochennja i ̶p̶o̶k̶a̶r̶a̶n̶n̶ja̶ naslidki v kanadskij shkoli oleksandra zhuravlova dfa5a44 - "Про заохочення і  ̶п̶о̶к̶а̶р̶а̶н̶н̶я̶  наслідки в канадській школі" - Олександра Журавльова

Викладачка Олександра Журавльова працює в Канаді і ділиться інформацією про місцеві школи та процес навчання.

Про заохочення і ̶п̶о̶к̶а̶р̶а̶н̶н̶я̶ наслідки (менеджмент класу).

Слова 'покарання' канадці не вживають, воно має надто негативне і вузьке значення. Слово 'наслідок' – ось, що використовують, коли говорять про порушення правил.

Діти самі складають правила для учнів, доводять їх важливість, то ж повинні розуміти і обговорити заохочення і наслідки.

Як ви хочете щоб вас хвалили і заохочували?

Дитячі ідеї бувають дуже різні, цікаві смішні, навіть, дуже дорогі. Комусь досить цукерки, хтось хоче вечірку в кафе з морозивом, а можна й в Діснейленд…

Проте жодну, навіть, найдивакуватішу ідею вчитель не відкидає. Учні обговорюють все і доводять, чому ця ідея хороша, а ця – неможлива. Діти самі шукають причини, чому не можуть поїхати в Діснейленд чи разом йти в кафе на морозиво. Вживають: невідповідна, не дуже хороша, неможлива. ПОГАНА – Ні!

Отримуйте актуальні новини освіти

Кімберлі: "Я пропоную дітям свої варіанти, і ми погодились на наступному: пишу батькам про хорошу поведінку і старанне навчання. Окрім того раз в місяць організовую для дітей особливі дні в п'ятницю: день піжам, суперменів і принцес, улюблених іграшок. Але ці особливі дні треба заробити".

Pompom jar – банка з помпонами. За належну поведінку і навчання, вчителька кладе у банку 1 помпон, так кожен учень має змогу долучитися до спільної справи і наповнити банку добрими ділами і послухом.

Приходить довгоочікувана остання п'ятниця в місяці, банка повна! Діти в костюмах/піжамах з улюбленими іграшками вихваляються один перед одним. Уроки по розкладу, але трохи гамірніші, бо учні надто захоплені і збуджені. І іграшці можна сьогодні сидіти на парті, якщо вона пообіцяла не відволікати. На останньому уроці дивляться мультик і вчителька пригощає заробленою цукеркою.

А ще кожен учень може бути 'особливим помічником' весь день – першим обирати, відповідати, стояти в шерензі, виходити з класу. У класі Шони діти щоранку читають з дошки коротеньке повідомлення від вчителя, де і дізнаються, хто сьогодні особливий помічник.

Є вчителі, які користуються спеціальними купонами для заохочення. Роздруковують велику таблицю з іменами дітей і 5-10 порожніми клітинками навпроти кожного учня.

За хорошу поведінку і успіхи у навчанні учень отримує зірочку, наклейку, магнітик у свою клітиночку.

Якщо до кінця тижня всі клітинки заповнені, учень має право обрати одноразовий купон, який дає право:

– сидіти весь день у вчительському кріслі;

– їсти ланч з вчителем;

– принести улюблену іграшку до класу;

– взяти книжку з класної бібліотеки;

– бути лідером/першим/капітаном і т.д.

Усна похвала і 'дякую' – це обов'язково! За відповідь, за запитання, за найменшу дрібницю.

You are my Rockstar!

Wow! You are so smart! – найчастіші вислови Кімберлі.

А якщо учень не дотримується правил? Дитячі пропозиції набагато суворіші, ніж вчительські. Половина б одразу виганяла зі школи.

То які ж наслідки? Якщо порушення незначне, то учень отримує спочатку усне попередження.

А якщо повторюється, то:

– повідомлення на електронну пошту батькам;

– 'втрата привілеїв': вчитель може забрати помпони з банки, зірочку з таблиці, учень більше не 'особливий помічник', втрата права вибору, втрата ігрового часу (20-30 хв у кінці дня), не дивимося мультик, на дворі учень не грається з дітьми, а просто ходить біля вчителя, чи 'стань у кінці', 'на твої питання я сьогодні більше не відповідаю'.

– time out. Таймаут. "Вийди з гри, групової, парної роботи, залиш свій зошит, сядь за ту парту, подумай над своєю поведінкою, над тим, що потрібно зараз робити, заспокойся. Коли будеш готовий, можеш повернутися до роботи".

Бачила, як Шона практикувала наступне: "Ти втомився, поклади голову на парту, полежи, порахуй до 100. Подумай, що від тебе очікується в цьому завданні. Розберешся зі своїми думками – приєднаєшся до нас".

– 'втрачений час'. У кожному класі є учні, які не слухають, вигукують, постійно говорять і вчителю доводиться витрачати додатковий час на зауваження і заспокоєння. Тому за витрачений намарно час треба відпрацювати на перерві 3-5 хв, іноді і всю перерву. Всі учні зібрались і пішли на перерві на двір, а Софія ще 5 хвилин писала слова, бо на уроці вдавала з себе 'курочку', лазила по-під парту і 'кокала'. Або ж весь клас отримав штраф 3 хв. Всі одягнулись на двір, повернулись за парти і 3 хв мовчки! п(інакше 3 хв засікаються знову) сиділи, замість того щоб гратись на майданчику.

– overcorrection. Перекладу, як 'перевиправлення'. Якщо учень навмисне пошкодив щось у класі, помалював парту, подер книжку, викинув сміття на підлогу – треба все виправити і зробити ще більше. А саме: вимити надписи чи плями з усіх парт, підклеїти подерту книжку і ще 10, замести своє сміття і весь клас.

– бесіда в офісі. За серйозні порушення учнів відправляють в офіс на бесіду з завучем чи директором.

Не 'покарання' щоб не формувати негативного ставлення до додаткової роботи, до вчителя чи адміністрації. А 'наслідок', як логічний результат твоєї діяльності.

Отримуйте актуальні новини освіти

З 700 учнів у школі Фаєрсайд 100 мають індивідуальний план. І 80 з них – це через поведінку. З цими дітьми додатково працюють спеціалісти, психологи, 'поведінкові терапевти'.

"Коли ти не послухав раз- другий, це говорить про те, що я більше не можу тобі довіряти. Якщо ми не довіряємо – ми не можемо покластися на тебе, а це про повагу, відповідальність і безпеку."

Все вищеописане я бачила в дії (окрім купонів, про них мені Шона розповіла).

П.С. А іноді дитині треба заспокоїтись, зібратися і з думками. Тому, ось ще одна примовка:

"Count to 10 and do it again" – Сядь на своє місце, повернись до класу… Порахуй до 10 і спробуй знову.

Олександра Журавльова 

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *