Освіта за кордоном

Як працює вчитель-замінник у Канаді? – Олександра Журавльова

Викладачка Олександра Журавльова працює в Канаді і ділиться інформацією про місцеві школи та процес навчання.

Заміни в школі або що мені світить з усіма моїми сертифікатами, стажами і послужним списком.

Управління освіти Калгарі – то непробивні середньовічні фортеці(бо їх декілька), укріплені товстелезними мурами, обкопані глибокими ровами, і пильновані вартою. Може, трохи перебільшую, але десь приблизно так. А я почуваюся, ніби махаю папірцями і кричу під тими мурами.

Я шукаю роботу. Як гадаєте, які вакансії я можу бачити і на що претендувати? Лише на 'вчитель-замінник' (я, навіть, українською правильного перекладу не підберу). Невже їм не треба вчителя-початківця, математика чи фізрука? Звичайно треба, і не одного, а десятки. Проте взяти 'людину з вулиці', навіть з 'найчервонішим' дипломом, з величезним стажем, з безліччю здобутків і сертифікатів – НІКОЛИ В СВІТІ. Звідки їм знати, хто ти і що ти. І ось тому, таких вакансій ви не знайдете, не побачите ніде. Вони за тими 'мурами', у внутрішній системі управління, лише для 'своїх'.

То як попасти на роботу, як влаштуватися вчителем на повну ставку?

Почати із 'вчителя-замінника'! При управлінні є цілий штат таких вчителів, вони не прикріплені до шкіл і виходять на роботу лише тоді, коли потрібно підмінити шкільного вчителя. Реєструючись у електронній системі, замінник вказує, які предмети може заміняти, у яких класах, і які райони Калгарі може обслуговувати.

Як відбувається сама заміна? Основний вчитель повідомляє дирекцію про свою відсутність (це вноситься з загальну електронну систему управління) і ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ залишити (або відправити по емейлу в школу) плани своїх уроків на день/ тиждень зі всіма роздатковими матеріалами.

Вчитель-замінник слідкує у системі за можливими замінами звечора або о 6 ранку… і хто швидше встав – той штани вбрав. Тобто, обирає школу і клас, погоджується, і на 8 чи 9 ранку їде заміняти всі уроки відсутнього вчителя.

Поки минулого року я була на практиці в двох школах, мала змогу 7 днів спостерігати за роботою замінників. Багато розпитувала, бо таке явище для мене є досить незвичним.

Почну з недоліків:

– замінник не знає дітей, не лише по іменах, але й можливості і вміння, індивідуальні плани, хто на що 'здатен' – це я про поведінку і 'золоті верби', яких можна очікувати.

– замінник не знає, як саме вчитель вибудовує свою роботу з класом, особливо, коли вчитель використовує нестандартні форми, методи чи стратегії.

– складно вчити по чужих конспектах.

– сьогодні є заміна – тобі платять, завтра нема – то й нема грошей.

– мусиш мати водійські права і авто, бо громадським транспортом дуже затратно по часу і по грошах. До речі, про права і авто обов'язково питають на інтерв'ю.

Які ж переваги?

Отримуйте актуальні новини освіти

– вчителі з паралелі чи школи не відволікаються і не відриваються від своєї роботи чи, навіть, коли у них 'вікно'. Відсутнього колегу є кому підмінити.

– ти не готуєшся, вчитель для тебе залишає роботу і інструкції. Хоча всі замінники мали з собою декілька книжок, роздруковки з цікавими завданнями, кольорові витинанки, власні цікаві презентації, вікторини. Про всяк випадок.

– всі вчителі і замінники отримують від управління 'яблучні' ноутбуки з однаковим програмним забезпеченням, тому під'єднатися у різних школах до проекторів чи телевізорів не складає труднощів.

– в тебе дуже гнучкий графік: хочеш їдеш на заміну, а хочеш нині спиш і ніде не йдеш. В місяць замінник зобов'язаний відпрацювати 8 днів. Можна більше.

– ти маєш можливість приглянути собі школу і колектив, де б ти хотів пізніше працювати.

Так от, побігавши в такому ритмі хоча б місяць, ти стаєш СВІЙ, ти в системі, тобто тебе впустили в фортецю. І тут ти нарешті бачиш оті всі вакансії: початківець, математик чи фізрук. Шкільні адміністрації тебе вже хоч краєм ока бачили, навіть рекомендацію написати зможуть. Ти вже не 'з вулиці', подавайся – ласкаво просимо!

Навіть на замінника, ти мусиш подати купу папірців, окрім резюме і листа-заявки. Дипломи, сертифікати про навчання і додаткові курси, характеристики зі шкіл, де був на практиці, характеристику від керівника практики з університету, рекомендації від трьох викладачів чи вчителів, довідку про несудимість з поліції, сертифікат про першу медичну допомогу. Може, щось забула.

Сиджу зі своїми папірцями, чекаю. Як гадаєте, коли мене приймуть на роботу?

 Олександра Журавльова

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Back to top button