У 2018 році міжнародне дослідження PISA проводило опитування серед 15-річних учнів серед країн Організації економічного співробітництва та розвитку.
Українські школярі не брали участі в даному опитуванні.
Дослідження називалось: “Чи готові 15-річні мати справу з фейковими новинами та дезінформацією?”
У середньому 54 % учнів у країнах ОЕСР повідомили, що в закладі освіти їх навчають, як розпізнати, чи є інформація упередженою чи ні.
Що показали результати дослідження?
-
В середньому школярі проводить в інтернеті 35 годин на тиждень
-
В країнах ОЕСР 47% учнів можуть відрізнити факт від домислу
-
Вміння відрізняти факт від чиєїсь думки залежить від того, чи навчають цього в школах
-
Найкраще підлітки знають про наслідки оприлюднення інформації в інтернеті
-
Найгірше учні знають про те, як виявити електронний лист зі спамом та фішинг (тобто крадіжку номерів банківських карт або інших важливих даних через підробні листи і сайти)
-
Школярі із благополучних сімей та країн мають набагато кращу цифрову та інформаційну грамотність, ніж їх однолітки із неблагополучних
Отримуйте актуальні новини освіти
Дослідники зробили такі висновки: “Збереження демократичних цінностей і зміцнення довіри до державних установ спирається на наявність добре обізнаних громадян.
Учні повинні розвивати автономні та ефективні навички читання, що включають здатність орієнтуватися у двозначності, а також виявляти, розрізняти та перевіряти різні точки зору.
Навчання учнів навичок розрізнення фактів і суджень, виявлення упередженої інформації та шкідливого вмісту, такого як фішингові електронні листи, є дуже різним як між країнами, так і між учнями, які мають різні соціальноекономічні статуси.
Заклади освіти можуть сприяти формуванню вправних читачів у цифровому світі, усуваючи ці прогалини та навчаючи учнів базової цифрової грамотності”.
Ознайомитись із дослідженням можна за посиланням.