В Українському центрі триває активна підготовка до проведення пілотного етапу третього циклу загальнодержавного зовнішнього моніторингу якості початкової освіти (ЗЗМЯПО-2024), що розпочнеться в Україні навесні 2024 року.
Метою пілоту є апробація інструментарію для оцінювання природничо-наукової компетентності випускників початкової школи, як іще однієї ключової компетентності окрім крім читацької та математичної компетентностей, що визначено в оновленій Програмі моніторингу як «здатність особи застосовувати в практичній діяльності наукове розуміння природи (явищ, процесів, закономірностей, законів) і методи та інструменти природничих наук, техніки й технології (спостерігати, збирати й систематизувати дані, формулювати гіпотези, проводити дослідження / експерименти, аналізувати й оцінювати результати), усвідомлено ставитися до збереження природи й покращення якості життя людини, громади й людства загалом, збалансованого розвитку суспільства».
Підписатись
Наразі фахівці Українського центру працюють над розробленням рамкового документа з оцінювання природничо-наукової компетентності молодших школярів та інструментів (тестів, анкет) для вимірювання рівня сформованості природничо-наукової компетентності. Восени 2023 року заплановано проведення пілотування напрацьованих інструментів з метою перевірки їхньої валідності та надійності.
В УЦОЯО нагадали, що перші два етапи ЗЗМЯПО було проведено відповідно у 2018 р. та 2021 р, в якому брали участь учні 4 класів та вчителі, які їх навчають. У межах перших циклів здійснювалося оцінювання рівня сформованості у випускників і випускниць початкової школи двох ключових компетентностей – читацької та математичної з метою виявлення чинників, які впливають на рівень сформованості цих компетентностей. Ознайомитися з результатами попередніх циклів можна за посиланням.