Змішаний формат навчання: які моделі режиму впроваджують в українських школах

zmishanij format navchannja jaki modeli rezhimu vprovadzhujut v ukrayinskih shkolah f3fdaa4 - Змішаний формат навчання: які моделі режиму впроваджують в українських школах

Відповідно до листа МОН освітній процес в поточному навчальному році може бути організовано за трьома форматами: очним, дистанційним та змішаним. Як на практиці впроваджується змішаний режим та які його моделі є найпопулярнішими в українських школах розповідають на «НУШ».

У МОН зазначають, що змішаний формат навчання не закріплено в законодавстві як окрема форма здобуття освіти. Водночас він передбачає поєднання очного та дистанційного режиму в різних формах в залежності від потреб учнівства, безпекової ситуації та наявних умов в школі, що визначає школа в межах автономії.

Обираючи певний формат навчання, заклад освіти має зважати на те, що він має дати змогу досягти результатів чинних державних стандартів освіти. Водночас освітній процес у початковій школі бажано здійснювати в очній формі, з огляду на необхідність соціалізації дітей.

Виділяють декілька варіантів змішаного формату навчання:

  • поєднання очної форми з дистанційною;
  • поєднання різних форматів навчання в межах одного класу (з використанням технологій дистанційного навчання, різних форм роботи з електронними ресурсами, онлайн-курсами тощо);
  • поєднання самостійного навчання та роботи в класі;
  • змішування основного навчального контенту (підручників та навчальних матеріалів) із зовнішніми матеріалами (електронними ресурсами).

Також виділяють основні моделі змішаного навчання:

  • ротаційна – відбувається “ротація” учнів у школі, а також різновидів їхньої діяльності (онлайн і офлайн);
  • гнучка – учні працюють за індивідуально налаштованим розкладом переважно онлайн, а вчитель координує їхню діяльність та консультує – як очно, так і онлайн;
  • особистісно орієнтована – навчання за індивідуальними освітніми траєкторіями (учні навчаються очно, а паралельно працюють із зовнішніми електронними ресурсами, онлайн-курсами);
  • модель збагаченого віртуального середовища – основна робота в режимі онлайн за дистанційними курсами. Водночас учні можуть відвідувати певні уроки.

Підписатись

Здебільшого в школах обирають поєднання очної форми з дистанційною, а модель обирається з урахуванням кількості місць в укритті. Перші класи переважно навчаються очно. Освітній процес може бути організовано позмінно. В деяких школах впроваджено навіть три зміни зі скороченим освітнім циклом, коли пріоритет надають предметам, які є в переліку ЗНО/НМТ.

Поширеним варіантом змішаного навчання є  чергування очної та дистанційної форми (тиждень через тиждень).

Деякі школи оптимізують програми й певні предмети, як-от уроки мистецького спрямування, виносять лише на онлайн-заняття, щоби збільшити можливість викладати інші предмети в приміщенні шкіл.

Також в українських школах практикують інтеграцію деяких предметів, зокрема фізкультура й математика, англійська мова й математика, інформатика й англійська мова, фізика й біологія.

Під час організації змішаного формату навчання керівникам закладів освіти варто:

  • врахувати потужності сховища, від якого й залежить кількість дітей, яка може перебувати одночасно в школі;
  • за можливості надати перевагу очному навчанню для класів, які мають переломний момент і мають пройти адаптацію, як-от 1 та 5 класи, або які потребують підготовки до вступу (9, 11 класи);
  • стежити за навантаженням учнів та вчителів.

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *