Урок до Дня Героїв Небесної Сотні: як розповісти дітям різного шкільного віку про важливий період в історії нашої держави

urok do dnja geroyiv nebesnoyi sotni jak rozpovisti ditjam riznogo shkilnogo viku pro vazhlivij period v istoriyi nashoyi derzhavi c8534ff - Урок до Дня Героїв Небесної Сотні: як розповісти дітям різного шкільного віку про важливий період в історії нашої держави

Щорічно 20 лютого в День Героїв Небесної Сотні українці вшановують пам’ять відважних воїнів, які своїми прагненнями до кращого майбутнього, незламним патріотизмом та ціною власного життя змінили хід історії нашої держави. Серед них – представники різних професій, віку та статей, які приїхали з різних куточків України й навіть з-за кордону. В день пам’яті варто говорити з дітьми про важливість подій періоду Революції Гідності. Як побудувати урок до Дня вшанування Героїв аби не перетворити його у скорботний захід розповіли вчительки історії Оксана Андрійчук та Юлія Варламова спеціально для «НУШ».

Оксана Андрійчук наголошує, що урок варто акцентувати на тому, що учасниками Революції Гідності були прості люди. Майбутнє України залежить від кожного громадянина. У тому, що ми сьогодні маємо самостійну і незалежну країну лежить заслуга кожної людини, яка боролася за свої права ціною іноді навіть ціною власного життя.

Варто приділити увагу саме подвигу Героїв Небесної Сотні. Те, за що вони боролися недаремно, бо врахувавши їхні ідеї та уроки, сьогодні нове покоління продовжує боротьбу в умовах повномасштабного вторгнення росії в Україну.

Юлія Варламова наголошує, що виховувати патріотів слід з раннього дитинства, але це не має перетворитися на формалізм. Під час уроку вчитель має правильно обрати форму розповіді з урахуванням віку, психологічних особливостей та емоційного стану дітей.

“Заняття має бути екологічним для всіх учнів, тобто бути безпечним для їхнього емоційного, психологічного, соціального, а іноді фізичного благополуччя”, – наголошує вчителька.

Для молодших школярів Оксана Андрійчук радить подавати інформацію через візуалізацію. Наприклад, вчитель може знайти або ж створити самостійно анімаційний ролик про Героїв Небесної Сотні. Після перегляду відео у дітей можна спитати, як вони зрозуміли, хто такі герої, в чому їхній подвиг.

Для дітей також можна влаштувати заходи, під час яких вони могли б подякувати героям. Наприклад, створити листівки або записати короткі звернення.

Підписатись

“Такі активності дають змогу учням не тільки творчо проявитися, а й обміркувати інформацію про подію і, осмисливши її, сказати “дякую” за те, що вони сьогодні мають”, – розповіла Оксана Андрійчук.

Для молодших школярів важлива спільна творча робота. Дітям можна запропонувати зробити ангелів пам’яті, розповідаючи, що Герої перетворилися на ангелів, і поки и будемо про них згадувати та говорити, доти вони житимуть у нашій пам’яті.

Для учнів середньої школи Оксана Андрійчук радить організувати “живу бібліотеку”: запросити учасників Революції Гідності, або їхніх рідних, що можуть з перших вуст розповісти про ці страшні події. Також учні можуть самостійно пошукати особисту інформацію про героїв, а потім розповісти її класу.

Під час уроку дітям можна розповісти про конкретні факти, продемонструвати архівні відео, фото тих подій.

Зі старшокласниками можна провести більш серйозний історичний екскурс, надаючи більше фактів про саму Революцію Гідності та її перебіг. З дітьми можна обговорити такі питання:

  • чи можна було уникнути трагедії;
  • що могло вплинути на рішення кожного з Героїв постати проти режиму Януковича та підтримати європейський курс розвитку;
  • як на наші рішення впливає освіта;
  • в чому цінність Революції гідності тощо.

Під час проведення уроку-онлайн важливо залучати до обговорень кожного учня. Наприклад, на початку поставити запитання, що вони знають про Революцію гідності та Героїв Небесної Сотні. Дітям можна запропонувати різні вікторини, опитування, перегляд відео, фото, презентацій про події.

Підсумками уроку, присвяченому Дню Героїв Небесної Сотні, мають наступні досягнення:

  • учні мають зрозуміти, що не можна бути байдужим. Бо байдужість вбиває найбільше;
  • не можна мовчати, коли потрібно говорити, коли несправедливість поруч (у класі, вдома тощо);
  • твердження “я маленька людина, від мене нічого не залежить” неправильне. Навіть якщо я маленька людина, я можу зробити багато;
  • ми не маємо права опускати руки тоді, коли їх не опустили ті, хто були до нас.

Ресурси та матеріали до Дня Героїв Небесної Сотні:

  • Майдан: усна історія”: проєкт Українського інституту національної пам’яті;
  • також Інститут створив перелік різних інформаційних матеріалів до Дня Героїв Небесної Сотні;
  • відеоматеріали на тему Майдану та про діяльність Національного музею Революції Гідності на YouTube-каналі;
  • національний меморіальний комплекс Героїв Небесної Сотні – Музей Революції Гідності. Зокрема, тут можна ознайомитися із фото, відео, 3D-панорамами;
  • також “Суспільне” зібрало добірку літератури за темою подій 2013–2014 років;
  • проза та поезія про Героїв Небесної Сотні зібрана тут. Також на сайті можна ознайомитися зі спогадами очевидців, біографіями Героїв, хронологією подій тощо;
  • документальний фільм “Вогнехреща”, створений Українським інститутом національної пам’яті;
  • фільм “МАЙДАН. Шість літер нашої свободи”. “Суспільне” зібрало спогади п’яти різних людей про події на Майдані.

 

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *