Українська освіта в умовах війни постійно стикається з новими викликами, що потребують негайного реагування, адаптації та пошуку шляхів до їх подолання. Особлива увага прикута до психоемоційного стану всіх учасників освітнього процесу, більшість з яких мають ознаки стресу, психологічної травми У дітей спостерігається відсутність мотивації до навчання у дітей, а у вчителів – професійне вигорання. Освітня фундація GoGlobal провела опитування з метою оцінки кризових викликів, які постали перед українською освітою, що можуть стати кризовими, якщо не вжити відповідних заходів.
Результати опитування свідчать про наявність у дітей стресу чи психологічної травми, ознак тривожності та стурбованості. Частими проявами цього є апатія та байдужість, а також розгубленість і неуважність. Серед інших важливих проявів — у нинішніх умовах діти швидко подорослішали і стали більш серйозними. На це впливають певні фактори, зокрема близькість до лінії фронту, частота повітряних тривог, навчання офлайн чи лише онлайн, ситуація з відключеннями електроенергії.
Підписатись
Зарадити ситуації допоможе впровадження індивідуальних адаптаційних програм, позашкільних програм, розвиток мережі цифрових освітніх центрів, робота з формуванням стресостійкості.
Аналіз опитування показав високий рівень професійного вигорання вчителів, які не зважаючи на виклики сьогодення продовжують не лише ділитися знаннями, а й мотивувати учнів ці знання здобувати. Освітяни наголошують про зростання завантаженості та необхідність отримання психологічної підтримки, що має супроводжувати навчальний процес, зокрема надання рекомендацій, як діяти в екстремальних ситуаціях, опановувати власний стрес і допомагати дітям у різних ситуаціях.
Заради ситуації зможуть спеціальні психологічні тренінги, взаємодія з батьками учнів і безпосередня робота психологів з учнями.
До подолання викликів мають бути залучені всі учасники освітнього процесу. Школа, вчитель, дитина й батьки мають бути однією командою, адже лише в результаті цього співробітництва вдасться досягти більших успіхів та досягнень.