12 липня відбулося засідання Ради безбар’єрності за участю Першої леді Олени Зеленської та Прем’єр-міністра Дениса Шмигаля, під час якого було погоджено масштабний План заходів на 2021-2022 роки з реалізації Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні.
«Безбар’єрність – це філософія суспільства без обмежень. Це про внутрішню готовність створювати середовище, у якому буде комфортно всім. До Плану заходів залучена потужна команда – це представники влади разом із представниками громадськості. Я б навіть назвала це не План заходів, а План змін. І це про зміни, які можуть бути втілені в найближчі два роки та мають сприяти тому, щоб безбар’єрність стала новою суспільною нормою», – зазначила у вступному слові Перша леді Олена Зеленська.
До Плану заходів включено понад 250 ініціатив, які плануються до втілення в життя протягом найближчих двох років.
Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет представив один з ключових проєктів Плану «Шкільна освіта для всіх», головною метою якого є створення та функціонування в Україні освітньої моделі, що забезпечує підтримку в освітньому процесі всіх дітей, які цього потребують.
Отримуйте актуальні новини освіти
«Результатом наших дій має бути забезпечення всіх інклюзивно-ресурсних центрів сучасними методиками для проведення комплексної оцінки дітей раннього віку. Також заплановано запровадження роботи шкіл багаторівневої підтримки в освітньому процесі. Важливим є й підвищення кваліфікації фахівців ІРЦ, престижності їх праці та конкурентоспроможності. Окрім того, ще одним важливим завданням є забезпечення безперервним освітнім процесом дітей, які перебувають на довготривалому лікуванні», – зазначив Сергій Шкарлет.
МОН працює над створенням Школи супергероїв при закладах охорони здоров’я для дітей, які тимчасово перебувають на лікуванні. Проєкт відповідної постанови подано на розгляд Уряду. У разі ухвалення постанови та утворення державної установи діти будуть забезпечені безперервним освітнім процесом.
Основними завданнями МОН на 2021-2022 роки:
- оновлення Положення про інклюзивно-ресурсний центр;
- оновлення положень про організацію інклюзивного навчання в закладах дошкільної та загальної середньої освіти;
- створення нових інклюзивно-ресурсних центрів та забезпечення їх сучасними методиками для проведення комплексної оцінки дітей раннього віку;
- розроблення методичних рекомендацій щодо багаторівневої підтримки в освітньому процесі.
Також передбачається підвищення оплати праці фахівців ІРЦ.