Реформування системи шкільного харчування: наступні етапи стратегії

reformuvannja sistemi shkilnogo harchuvannja nastupni etapi strategiyi 7db651c - Реформування системи шкільного харчування: наступні етапи стратегії

Під час робочої наради на тему «Реформа шкільного харчування: пріоритетні напрямки розвитку в умовах війни та повоєнного відновлення України» за участі Першої леді Олени Зеленської учасники заходу обговорили напрацювання нещодавньої стратегічної сесії та визначили наступні етапи стратегії на 2023-2027 роки.

«Війна не має бути виправданням. Адже попри війну діти вчаться, педагоги працюють – інколи в екстремальних умовах. Це окрема форма героїзму. Тому й реформі час повертатися, щоб підтримати освітній фронт. До того ж ми доклали надто багато зусиль у минулому, щоб зараз не довести справу до кінця», –  наголосила Олена Зеленська.

Стратегія реформування системи шкільного харчування на 2023-2027 роки передбачає п’ять основних напрямів:

  • розвиток кадрового потенціалу;
  • відновлення та модернізація харчоблоків закладів освіти;
  • фінансова підтримка територіальних громад у забезпеченні харчуванням учнів/вихованців закладів освіти;
  • здорове харчування у закладах освіти (впровадження нових норм та меню); 
  • промоція культури здорового харчування під час війни.

Під час зустрічі учасники обговорили найбільші проблеми закладів освіти, що заважають повноцінному впровадженню реформи. Зокрема виділили наступні:

  • застарілість та недостатня кількість обладнання, посуду й меблів;
  • повітряні тривоги та вимкнення електроенергії;
  • брак приміщень і гостра потреба в ремонтних роботах;
  • недостатнє фінансування, зокрема для виконання норм харчування;
  • неможливість організувати харчування в умовах воєнного стану.

Підписатись

Як наголосив міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет, не зважаючи на війну в країні, одним із пріоритетних завдань є забезпечення дітей здоровою їжею й виховання звичок правильного харчування. Наразі майже 9 тисяч закладів освіти продовжують освітній процес в очному або змішаному форматі, тому важливо адаптувати меню та технологічні процеси приготування їжі у школах до викликів воєнного часу.

У результаті аналізу та обговорень команда реформи шкільного харчування сформулювала таку візію на 2027 рік:

  • різноманітне, збалансоване та якісне харчування в закладах освіти;
  • врахування потреб у харчуванні незахищених верств населення (родини учнів, внутрішньо переміщені особи тощо та формування у суспільстві розуміння залежності здоров’я і психологічного стану від якісного харчування.

Визначено чотири основні стратегічні мети:

  • Замовники мають отримати достатньо фінансового ресурсу для закупівель та здійснювати їх просто й ефективно.
  • У відновлених і модернізованих харчоблоках закладів освіти мають використовувати новітні технологічні процеси, поліпшувати показники енергоефективності, дотримуватися вимог системи НАССР.
  • Органи управління освітою в територіальних громадах і заклади освіти мають сформувати достатній штат кваліфікованих працівників, які організують якісне та безпечне харчування й сприяють формуванню в учнів здорових харчових звичок.
  • Українці мають прийти до свідомого вибору здорового харчування.

У межах розвитку кадрового потенціалу у 2022 році реалізовано ініціативу щодо навчання тренерів для підвищення кваліфікації кухарів шкільних їдалень. 

Цьогоріч розпочато проєкт «Кулінарні хаби» зі створення трьох осередків для підвищення кваліфікації й розвитку кухарів шкільних їдалень на базі закладів професійної освіти у Полтавській, Тернопільській та Сумській областях; організовується навчання 60 тренерів (майстрів виробничого навчання) для проведення курсів підвищення кваліфікації кухарів шкільних їдалень у пілотних регіонах та розробляється комплекс навчальних і методичних матеріалів для працівників харчоблоків.

У планах – масштабувати кулінарні хаби Україні, навчити понад 500 тренерів (майстрів виробничого навчання), оновити комплекс навчальних і методичних матеріалів для працівників харчоблоків, педагогічних працівників за професією «кухар», «кухар шкільного харчування». У закладах освіти мають працювати мотивовані та професійні медики, дієтологи, працівники харчоблоків. 

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *