Цього тижня на платформі «Вчися вухами» з’явилося вісім нових аудіо уроків з української мови і літератури.
На уроці з української літератури «Українські історичні пісні. “Зажурилась Україна» учні 8 класу дізнаються:
- які ознаки притаманні українським фольклорним історичним пісням;
- про які події розповідають історичні пісні;
- хто міг стати персонажем цих ліро-епічних творів;
- аналіз твору «Зажурилась Україна».
Інший урок на тему “Чи не той то Хміль”. Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою” для учні 8 класів присвячено питанням:
- особливості ліро-епічного жанру історичних пісень;
- те, які події зображені в пісні “Чи не той то Хміль”;
- те, які художні засоби використані в пісні “Чи не той то Хміль”.
На уроці з української літератури «Родинно-побутові пісні. “Місяць на небі, зіроньки сяють…» учні 9 класів дізнаються:
- що таке фолькльор;
- які є ознаки народної творчості;
- чим вирізняються народні ліричні пісні;
- аналіз пісні «Місяць на небі, зіроньки сяють…»;
- аналіз пісні «Цвіте терен, цвіте терен…».
На уроці з української літератури «Українські народні балади. «Ой летіла стріла» 9-класники розглянуть:
- які є жанрові особливості українських народних балад;
- типи балад: міфологічні, історичні, соціально-побутові, родинно-побутові;
- аналіз родинно-побутової балади “Ой летіла стріла”.
Учні 10 класу на уроці з української мови «Слова власне українські й запозичені. Виправдані й небажані запозичення» дізнаються про:
- те, слова якого походження є питомими в українській мові;
- співвідношення питомої та запозиченої лексики в мовах;
- відмінність між «запозиченими словами» та «словами іншомовного походження»;
- особливості слів-варваризмів написання слів іншомовного погодження.
Підписатись
На уроці з української мови «Морфологічна норма. Відмінкові закінчення» учнів 11 класів ознайомлять з такими підтемами:
- морфологічна помилка відмінювання невідмінюваних іменників;
- морфологічна помилка неправильного утворення ступенів порівняння прикметників;
- морфологічна помилка хибного утворення числівникових форм;
- морфологічна помилка неправильного творення форм наказового способу дієслів.
У фокусі уроку з української літератури «Дивний мрійник з очима дитини і розумом філософа» Павло Тичина. «Арфами, арфами», «О панно Інно» для одинадцятикласників наступне:
- хто і за що докоряв Тичині;
- кому ж зізнався в коханні поет;
- які є ознаки «кларнетизму»;
- особливості інтимної лірики «О панно Інно»;
- особливості пейзажної лірики «Арфами, арфами»;
- з яким твором перегукується «Арфами, арфами».
Інший урок «Блазня при дворі кривавого короля» Павла Тичину та його поезії «Одчиняйте двері» й «Пам’яті тридцяти» для учнів 11 класів присвячено:
- як і чому змінилися погляди Тичини;
- як «сонячний кларнетист» перетворився на «придворного блазня»;
- присвята героям Крут поезії «Пам’яті тридцяти»;
- аналіз твору «Пам’яті тридцяти»;
- алегорична картина української революції 1917-1921 років у поезії «Одчиняйте двері»;
- аналіз твору «Одчиняйте двері».