Міжнародне дослідження якості освіти PISA є дороговказом для розвитку багатьох національних систем освіти у всьому світі, зокрема й української, на компетентнісній основі.
Підходи до визначення ключових напрямів розвитку мовно-літературної (у галузі читання), математичної й природничо-наукової освіти, закладені в рамкових документах попередніх циклів цього авторитетного дослідження, знайшли своє опосередковане відображення в концепції Нової української школи й були враховані в процесі розроблення нових державних стандартах початкової, базової та профільної освіти.
В Україні організацію та проведення дослідження PISA здійснює Український центр оцінювання якості освіти. Наразі реалізуються заходи з підготовки до участі України в наступному циклі PISA, основний етап якого буде проведено у 2025 році.
Після урочистого оприлюднення 15 червня 2023 року «Рамкового документа з природничо-наукової освіти PISA-2025» 29 червня 2023 р. начальник відділу змісту оцінювання навчальних компетентностей Українського центру Олександр Козленко який у 2020-2022 рр. входив до складу міжнародної робочої групи експертів PISA 2025 Peripheral Science Expert Group (PSEG), провів інтерактивну лекцію В Інституті педагогіки НАПН України на тему «Рамковий документ з природничо-наукової освіти PISA-2025: нове бачення природничої освіти» заходу. Під час заходу було розглянуто новації в ключових термінах щодо природничо-наукової й енвайнроментологічної компетентностей, які формуються в процесі здобуття природничо-наукової освіти, специфіку понять «наукова ідентичність», «агентність в антропоцені» тощо, які є концептуальною базою нового бачення природничо-наукової компетентності.
Підписатись
За підсумками попередніх циклів навчання було підготовлено «Збірник завдань для розвитку природничо-наукової компетентності учнів у вимогах PISA».