Цього тижня на платформі «Вчися вухами» з’явилось п’ятнадцять нових аудіоуроків – з української мови, літератури та історії.
На аудіоуроці з української мови “Однорідні члени речення. Однорідні та неоднорідні означення” учні 8 класу дізнаються:
- що таке однорідні члени речення та як їх визначити;
- як визначити засіб звʼязку та смислові відношення;
- що таке однорідні та неоднорідні означення.
Інший урок з української мови для 8 класу присвячено темі “Кому між однорідними членами речення й узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами”. На прикладах з біографії одного з головних творців Marvel Comics Стена Лі школярі дізнаються:
- як визначити однорідні члени речення, засоби звʼязку, узагальнене слово;
- як зрозуміти, які розділові знаки треба ставити.
На уроці з української мови “Речення прості й складні, двоскладні та односкладні” восьмикласники на прикладах слів з пісень YakTak, Kola, Артема Пивоварова та інших дізнаються, як розрізнити види речень.
Урок з історії України “Великий луг – Батько, Січ – Мати. Історія козацьких територій та поселень” для учнів 8 класів присвячено питанням:
- чому після того, як росіяни підірвали Каховську гідроелектростанцію, активно постала тема Великого Лугу;
- що ж таке Великий Луг, хто там мешкав, чим займався і чому цю сторінку нашої історії так хотіли знищити росіяни.
У фокусі уроку для 8 класу з історії на тему “Внутрішньо- та зовнішньополітична діяльність уряду Богдана Хмельницького” наступне:
- яку державу вдалося побудувати Богдану Хмельницькому:
- як формувалася система органів влади, кому належала земля, яким було становище різних верств суспільства;
- як інші країни впливали на зовнішньополітичне становище Української козацької держави;
- звідки ростуть ноги в сучасної російсько-української війни.
Учні 9 класів на уроці з української літератури “Бунтарка в оксамитовій сукні. Марко Вовчок та її повість “Інститутка” дізнаються:
- хто Марко Вовчок за походженням;
- як відмінювати Марко Вовчок – як жіноче чи чоловіче імʼя?
- чому Марко Вовчок жила у тітки та почувалася бідною родичкою;
- як вона ставилася до концепції “вдалого заміжжя”;
- як починала писати та скільки років їй треба було, щоб опанувати українську ;
- звідки взявся псевдонім;
- що там було з Кулішем;
- як у неї було із Ше;
- яку угоду з нею уклав Жуль Верн;
- історію про плагіат;
- про позашлюбну дитину її сина;
- про повість “Інститутка”: про що вона, який сюжет, для кого присвятою вийшла друком, про її героїв, тематику та чи є там у панів імена.
На уроці з історії України – урок “Від археології до націоналізму: українські землі у складі Російської імперії другої половини ХІХ ст” школярі дізнаються про:
- Кирило-Мефодіївське товариство;
- хлопоманів;
- Валуєвський циркуляр та Емський указ;
- поділ на Стару та Молоду Громади;
- народників та марксистів;
- Братство тарасівців та “Символ віри молодих українців”.
У фокусі уваги уроку для 9 класу з історії на тему “Шлях модернізації та прогресу? Українські землі у складі Російської імперії у другій половині ХІХ ст.” наступне:
- як серед паротягів, пароплавів, дирижаблів, радіо та телефонів непомітно сталася зміна суспільного устрою: феодальні відносини остаточно покинули історичну арену, аграрні суспільства занепали або були завойовані;
- як приходить новий індустріальний соціум, побудований в містах навколо заводів і фабрик: суспільство ідеологій, прогресу та капіталізму; суспільство колоніальних імперій, конкуренції та змагання за першість.
На уроці з української мови “Орфографічна помилка: апостроф, м’який знак, спрощення” десятикласники дізнаються про таке:
- де правильно ставити апостроф;
- де писати м’який знак, а де – не треба;
- як відбувається спрощення у групах приголосних -ждн, -здн, -стн, -стл, -скн, -зкн і не тільки.
Ще один урок для учнів 10 класів з української мови присвячено темі: “Пароніми. Запобігання помилкам на вживання паронімів”, під час якого школярі дізнаються про:
- різницю між компанія і кампанія, ділянка та дільниця і що таке пароніми;
- поширені помилки у вживанні паронімів;
- пароніми, які є антонімами чи синонімами;
На уроці з української літератури учні 10 класу прослухають:
- який вірш Українки декламувала Катрін Деньов на відкритті цьогорічного Каннського кінофестивалю;
- хто такі Мишелосіє;
- як Леся ставилася до власної хвороби;
- звідки пішов її псевдонім;
- як вдягалася та кого кохала Леся;
- “Contra spem spero”: коли написала вірш, образ Сізіфа, ідея, символи та художні засоби.
Одинадцятикласники на уроці з української мови “Розділові знаки в простому реченні з відокремленими членами” дізнаються про таке:
- що таке відокремлення;
- які розділові знаки (не) треба ставити;
- відокремлене означення та відокремлена обставина.
У фокусі уваги уроку з історії України “Відновлення незалежності України. Чому не можна “Перебудувати” імперію” для учнів 11 класів:
- як совєцькі керівники намагалися зберегти СРСР і чому ці спроби стали провальними;
- як відроджувався український рух, і до чого тут студенти;
- в яких умовах була проголошена Незалежність України.
Інший урок з історії України для учнів 11 класів присвячено темі “Інтеграція України в європейський та світовий економічний простір: виклики і відповіді” під час якого школярі дізнаються про:
- українську економіку на початку незалежності у 1991 році, коли джинси, жуйка, снікерс і склянка були недосяжною для більшості розкішшю в СРСР;
- приватизацію в 90-х та чому це призвело до створення олігархів;
- вплив росії на українську економіку;
- Україну, яка стає членом МВФ, вводить гривню, ЄС визнає нас країною з ринковою економікою;
- Єдиний економічний простір та тузлинську кризу;
- вступ України до Світової організації торгівлі у 2008 році;
- Угоду про асоціацію між Україною та ЄС.
Ще один урок з історії “1944. Депортація кримських татар” для учнів 11 класів, під час якого школярі дізнаються про таке:
- як росія століттями вимивала ідентичність корінних мешканців, гнала їх з рідної землі, а замість них приводила сіру покірну масу;
- чому зараз кримські татари у Криму – меншість, хоча у 1783 році їх було 92%;
- депортація кримських татар 1944 року, під час якої загинули близько 8 тисяч людей.