6 травня завершено процедури збирання даних у закладах освіти в межах пілотного етапу дев’ятого циклу міжнародного дослідження якості освіти PISA-2025.
З 08 квітня по 06 травня в Україні було реалізовано один з важливих етапів підготовки до проведення основного етапу міжнародного дослідження якості освіти PISA, запланованого на весну 2025 року, а саме збирання даних у закладах освіти, які потрапили до вибірки учасників пілотного етапу дослідження.
Упродовж цього періоду понад 2,2 тисячі 15-річних учнів / учениць і студентів / студенток із 56 закладів освіти 16 регіонів та м. Києва пройшли тестування з трьох ключових галузей дослідження (природничо-наукових дисциплін, математики та читання), а також виконували завдання інноваційної галузі (навчання у цифровому світі) та додаткової (оцінювання з іноземної мови). Після тестування всі учасники та учасниці також заповнювали анкети, що стосувалися різних аспектів їхнього життя та навчання.
Поточний цикл PISA 2025 р. для багатьох країн-учасниць є вже дев’ятим, а для України — це третій цикл, адже вперше наша країна взяла участь у дослідженні 2018 р., а пізніше, попри повномасштабну війну та безліч інших труднощів, у тестуванні 2022 р. На жаль, як і в попередньому циклі в межах основного етапу, через безпекову ситуацію пілотний етап PISA-2025 було реалізовано лише на тих територіях, де безпекова ситуація давала змогу проводити тестування в приміщеннях закладів.
Цьогорічні тестування та анкетування в закладах-учасниках PISA подекуди переривалося через повітряні тривоги, відключення світла або нестабільний інтернет. Звичайно, такі умови важко назвати комфортними як для учасників й учасниць, так і для тих освітян, які проводили PISA в закладах. І все ж, незважаючи на усі труднощі, дослідження відбулося, що ще раз засвідчило нашу стійкість та незламність!
Ми безмежно вдячні всім 15-річним українкам та українцям, які, попри складні обставини, змогли взяти участь у пілотному етапі PISA й доклали всіх зусиль для виконання цікавих компетентнісних завдань дослідження та заповнення анкет. Окремо також хочемо подякувати батькам чи законним опікунам 15-річних за те, що надали згоду на участь своїх дітей у цьому важливому для нашої країни проєкті.
Безперечно, успішне збирання даних у закладах освіти стало можливим також завдяки значній кількості долучених до цих процесів осіб. Це в першу чергу педагогічні та науково-педагогічні працівники, які працювали відповідальними за пункти тестування чи інструкторами з проведення тестування, а також керівники закладів освіти, які допомагали Національному центру PISA, а також регіональним центрам оцінювання якості освіти виконувати завдання, важливі для підготовки дослідження. Ми надзвичайно високо цінуємо вашу допомогу!
Нагадаємо, що завданням пілотного етапу PISA-2025 є апробація інструментів і процедур перед проведенням основного етапу, який пройде навесні 2025 року. Провідною галуззю цього циклу дослідження є природнича-наукова. У межах пілотного етапу PISA-2025 було також апробовано інструментарій для оцінювання спроможності 15-річних підлітків використовувати цифрові інструменти для досягнення певних життєвих цілей, адже інноваційною галуззю поточного циклу є навчання в цифровому світі (Learning in the Digital World, LDW). Крім того, пілотний етап PISA-2025 особливий ще й тим, що в його межах частина нашого учнівства / студентства пройшла тест з англійської мови. Це пов’язано з тим, що Україна стала однією з-поміж 22 країн, які проводять оцінювання з додаткової галузі PISA-2025, а саме оцінювання з іноземної мови (Foreign Language Assessment, FLA).
Після проведення етапу збирання даних проведення пілотного етапу PISA-2025 продовжується. Попереду, зокрема, перевірка з дотриманням міжнародних стандартів виконаних учасниками завдань, доопраюцювання інструментів з урахуванням виявлених під час пілотування проблем, виконання завдань у межах формування вибірки закладів освіти для основного етапу дослідження. Та поза цим головне — одне: на цьому етапі виконано важливе завдання – зібрано дані. Те, що в надзвичайно складних умовах війни Україні вже вдруге вдається на високому рівні реалізувати це завдання, свідчить про неабияку стійкість як нашої освітянської спільноти, так і нашого учнівства та студентства. Тож, насамкінець хочемо ще раз подякувати всім причетним за сили, докладені для того, щоб ми могли всі разом зробити нашу освіту кращою.