PISA-2025: завершено збирання даних у закладах освіти в межах пілотного етапу

pisa 2025 zaversheno zbirannja danih u zakladah osviti v mezhah pilotnogo etapu cb45e8d - PISA-2025: завершено збирання даних у закладах освіти в межах пілотного етапу

6 травня завершено процедури збирання даних у закладах освіти в межах пілотного етапу дев’ятого циклу міжнародного дослідження якості освіти PISA-2025.

З 08 квітня по 06 травня в Україні було реалізовано один з важливих етапів підготовки до проведення основного етапу міжнародного дослідження якості освіти PISA, запланованого на весну 2025 року, а саме збирання даних у закладах освіти, які потрапили до вибірки учасників пілотного етапу дослідження. 

Упродовж цього періоду понад 2,2 тисячі 15-річних учнів / учениць і студентів / студенток із 56 закладів освіти 16 регіонів та м. Києва пройшли тестування з трьох ключових галузей дослідження (природничо-наукових дисциплін, математики та читання), а також виконували завдання інноваційної галузі (навчання у цифровому світі) та додаткової (оцінювання з іноземної мови). Після тестування всі учасники та учасниці також заповнювали анкети, що стосувалися різних аспектів їхнього життя та навчання.

Поточний цикл PISA 2025 р. для багатьох країн-учасниць є вже дев’ятим, а для України — це третій цикл, адже вперше наша країна взяла участь у дослідженні 2018 р., а пізніше, попри повномасштабну війну та безліч інших труднощів, у тестуванні 2022 р. На жаль, як і в попередньому циклі в межах основного етапу, через безпекову ситуацію пілотний етап PISA-2025 було реалізовано лише на тих територіях, де безпекова ситуація давала змогу проводити тестування в приміщеннях закладів.

Цьогорічні тестування та анкетування в закладах-учасниках PISA подекуди переривалося через повітряні тривоги, відключення світла або нестабільний інтернет. Звичайно, такі умови важко назвати комфортними як для учасників й учасниць, так і для тих освітян, які проводили PISA в закладах. І все ж, незважаючи на усі труднощі, дослідження відбулося, що ще раз засвідчило нашу стійкість та незламність!

Ми безмежно вдячні всім 15-річним українкам та українцям, які, попри складні обставини, змогли взяти участь у пілотному етапі PISA й доклали всіх зусиль для виконання цікавих компетентнісних завдань дослідження та заповнення анкет. Окремо також хочемо подякувати батькам чи законним опікунам 15-річних за те, що надали згоду на участь своїх дітей у цьому важливому для нашої країни проєкті.

Безперечно, успішне збирання даних у закладах освіти стало можливим також завдяки значній кількості долучених до цих процесів осіб. Це в першу чергу педагогічні та науково-педагогічні працівники, які працювали відповідальними за пункти тестування чи інструкторами з проведення тестування, а також керівники закладів освіти, які допомагали Національному центру PISA, а також регіональним центрам оцінювання якості освіти виконувати завдання, важливі для підготовки дослідження. Ми надзвичайно високо цінуємо вашу допомогу!

Нагадаємо, що завданням пілотного етапу PISA-2025 є апробація інструментів і процедур перед проведенням основного етапу, який пройде навесні 2025 року. Провідною галуззю цього циклу дослідження є природнича-наукова. У межах пілотного етапу PISA-2025 було також апробовано інструментарій для оцінювання спроможності 15-річних підлітків використовувати цифрові інструменти для досягнення певних життєвих цілей, адже інноваційною галуззю поточного циклу є навчання в цифровому світі (Learning in the Digital World, LDW). Крім того, пілотний етап PISA-2025 особливий ще й тим, що в його межах частина нашого учнівства / студентства пройшла тест з англійської мови. Це пов’язано з тим, що Україна стала однією з-поміж 22 країн, які проводять оцінювання з додаткової галузі PISA-2025, а саме оцінювання з іноземної мови (Foreign Language Assessment, FLA).

Після проведення етапу збирання даних проведення пілотного етапу PISA-2025 продовжується. Попереду, зокрема, перевірка з дотриманням міжнародних стандартів виконаних учасниками завдань, доопраюцювання інструментів з урахуванням виявлених під час пілотування проблем, виконання завдань у межах формування вибірки закладів освіти для основного етапу дослідження. Та поза цим головне — одне: на цьому етапі виконано важливе завдання – зібрано дані. Те, що в надзвичайно складних умовах війни Україні вже вдруге вдається на високому рівні реалізувати це завдання, свідчить про неабияку стійкість як нашої освітянської спільноти, так і нашого учнівства та студентства. Тож, насамкінець хочемо ще раз подякувати всім причетним за сили, докладені для того, щоб ми могли всі разом зробити нашу освіту кращою. 

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *