Міністерство освіти і науки затвердило нові методичні рекомендації щодо оцінювання школярів молодших класів.
Як саме будуть оцінювати учнів початкових класів? Це пояснює видання “Нова українська школа”.
В наказі пропонують використовувати вербальну оцінку окремих результатів навчання, яка, окрім оцінювального судження, може також називати рівень результату навчання.
Для уніфікації термінів і зручності їх використання введення оцінювальне судження пропонують називати вербальною оцінкою, а оцінювальне судження із зазначенням рівня – рівневою оцінкою. Обидві оцінки можна виражати як усно, так і письмово.
Для позначення рівня міністерство пропонує використовувати такі позначки:
-
П (початковий рівень);
-
С (середній рівень);
-
Д (достатній рівень);
-
В (високий рівень).
За рекомендацією, частіше варто використовувати саме вербальну оцінку. Вона підходить як для оцінювання особистих надбань учнів початкових класів, так і для об’єктивних результатів навчання. Рівнева оцінка може допускатися лише для результатів навчання учнів 3–4 класів (на підставі рішення педради).
Отримуйте актуальні новини освіти
У наказі також є орієнтовна рамка оцінювання за рівнями (додаток 2). Окрім того, запропоновані нові форми свідоцтв досягнень для 1–2 і 3–4 класів (додатки 2 і 3).
Повний текст рекомендацій МОН доступний за посиланням.
Додатки до рекомендацій можна подивитись тут.