Якість освітніх послуг в умовах війни: результати опитування

jakist osvitnih poslug v umovah vijni rezultati opituvannja c553f38 - Якість освітніх послуг в умовах війни: результати опитування

Наприкінці минулого року, а саме 12-19 грудня 2022 року, Державна служба якості освіти України провела опитування керівників, науково-педагогічних працівників та здобувачів освіти закладів вищої освіти міста Києва щодо якості надання освітніх послуг в умовах воєнного стану.

В опитуванні брали участь близько 3 тисяч респондентів, зокрема 41 особа з-поміж керівників закладів вищої освіти, 944 науково-педагогічних працівники та 1841 здобувач вищої освіти.

Результати опитування свідчать, що більшість столичних закладів освіти працюють у змішаному (54%) та дистанційному (44%) форматах. У закладах зі змішаною формою навчання переважно організовано традиційне поєднання (75%): заняття з дисциплін циклу професійної підготовки (фахові) проводяться в аудиторіях, а дисципліни циклу загальної (теоретичної) підготовки – в онлайн-форматі із застосуванням синхронного та асинхронного режимів.

Також впроваджені інші способи організації навчального процесу у змішаному форматі, зокрема:

  • комбінований календарний підхід – навчання, за якого для всіх здобувачів формати (офлайн та онлайн) почергово змінюються з певною періодичністю (декілька тижнів або місяців);
  • за роками навчання – навчання в офлайн-форматі для молодших курсів, онлайн – для старших;
  • за спеціальностями – навчання офлайн для здобувачів освіти певних спеціальностей, для інших – онлайн;
  • індивідуальний підхід – забезпечення процесу навчання/викладання у зручному для учасників освітнього процесу форматі (опитування здобувачів вищої освіти для визначення їхніх потреб; створення умов для онлайн-роботи викладачів, які не можуть перебувати за місцем знаходження закладу).

Підписатись

Щодо якості надання освітніх послуг, то абсолютна більшість респондентів як з-поміж керівництва (98%) та викладачів (92%) закладів вищої освіти, так і студентів (78%) позитивно оцінили ситуацію порівняно з минулим періодом. 51% студентів та 59% викладачів відповіли, що ситуація суттєво не змінилася. Водночас кожен третій респондент вважає сьогочасний рівень організації освітнього процесу кращим, ніж навесні 2022 року. На погіршення якості поскаржились кожен п’ятий здобувач освіти та кожен десятий викладач.

Виклики, з якими доводиться стикатися учасникам освітнього процесу:

  • відсутність електропостачання – 83% респондентів;
  • емоційне виснаження через постійні повітряні тривоги, загрози ракетних обстрілів, зміну звичного темпу життя тощо – 68% опитаних;
  • складні умови для навчання (зменшення часу на опанування матеріалу, негнучкі терміни виконання завдань, проблеми із проходженням практики тощо) – 21%.

Серед інших чинників, які негативний впливають на якість освітніх послуг в умовах воєнного стану, науково-педагогічні працівники та адміністрація закладів також визнали загальний психоемоційний стан учасників освітнього процесу, відсутність облаштованих укриттів, нестачу коштів для модернізації обладнання та покращення стану приміщень.

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *