Київський міжнародний інститут соціології з 15 по 27 серпня 2021 року проводив всеукраїнське опитування школярів, використовуючи метод особистих інтерв’ю з використанням комп’ютера. Загальна кількість опитаних становить 1022 респонденти, що мешкають у 78 населених пунктах усіх областей.У Луганській та Донецькій областях опитування проводилися тільки на територіях, що контролюються Україною.
На питання, як учні оцінюють дистанційне навчання, 51% опитаних школярів надав негативну відповідь. Лише 40% ставляться до онлайн-навчання позитивно. Водночас 57% школярів вказали, що рівень викладання на онлайн-уроках нижче, ніж на уроках в класах.
Отримуйте актуальні новини освіти
Одним з основних питань дослідження було запитання про те, чого учні бояться найбільше при поверненні до традиційного шкільного навчання. Одним з найбільших бар’єрів для учнів обох країн виявились незручності пов’язані з необхідністю рано вставати й добиратись в школу – його вказали 34% польських та 36% українських школярів.
На запитання, яку форму навчання обрали напередодні початку нового навчального року, 65% надали перевагу традиційному очному формату.
Яке технічне забезпечення мали школярі під час дистанційного навчання минулого року:
- робочий стіл – 86% дітей,
- ноутбук – 61% дітей,
- постійний доступ до інтернету – 81% дітей,
- власна кімната – 61% дітей,
- настільний комп'ютер – 42 % дітей,
- планшет – 46 % дітей,
- принтер – 18 % дітей, а сканер – ще 6%.
Бар’єри, які заважають учням повертатися до традиційного навчання:
- зниження мотивації до навчання через дистанційний формат – 30%;
- зміна режиму дня – 17%
- відновлення комунікації з однокласниками – 13%;
- ранні підйоми та дорого до школи – 36%;
- неможливість скористатися допомогою батьків під час виконання завдань в школі – 7%;
- необхідність дотримуватись вимог вчителів – 16%;
- лінь, сформована дистанційним форматом навчання – 21%;
- низький рівень знань через онлайн-режим навчання – 19%;
- відволікання та неможливість зосередитися – 8%;
- інтернет-залежність – 9%;
- зниження рівня очікувань, пов’язаних з освітою – 8%;
- нудні та нецікаві уроки у школі – 5%;5%
- страх заразитися на короновірусну інфекцію – 7%
- страх булінгу з боку однолітків та вчителів у випадку захворювання на COVID-19-1%