Як розпочнеться новий навчальний рік, вакцинація освітян, високооплачуваність професії вчителя: інтерв’ю із очільником МОН

jak rozpochnetsja novij navchalnij rik vakcinacija osvitjan visokooplachuvanist profesiyi vchitelja intervju iz ochilnikom mon 40feda2 - Як розпочнеться новий навчальний рік, вакцинація освітян, високооплачуваність професії вчителя: інтерв’ю із очільником МОН

Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет під час інтерв’ю для порталу «Слово і діло» розповів про особливості нового навчального року, вакцинацію вчителів, високооплачуваність професії педагога та про інші важливі питання галузі освіти.

Щодо запровадження з 1 вересня дистанційного формату навчання, очільник МОН наголосив, що наразі немає перспектив для переходу від очного навчання. Однак все буде залежати від рівня захворюваності та розповсюдження штамів короновірусної інфекції. Водночас МОЗ ініціювало нововведення, відповідно до якого заклади освіти будуть працювати в очному форматі не залежно від рівня епідемічної небезпеки при наявності не менше, ніж 80% вакцинованих педагогічних працівників закладу. Така норма стимулює педколективи до вакцинації для можливості організації повноформатного навчання.

Щодо подальшої діяльності порталу Всеукраїнської школи онлайн, Сергій Шкарлет зауважив, що даний сервіс є додатковим інструментом для розширення освітніх можливостей здобувачів освіти, вирівнювання якості освіти між містом і селом, між містом і маленьким містечком. Еталоні уроки, що завантажені на порталі, можна використовувати не лише для дистанційного формату, а й під час очного навчання.

Отримуйте актуальні новини освіти

Щодо уроків сексуального виховання дітей, Міністр наголосив на тому, що для гармонійного розвитку дитини під час його навчання слід порушувати різні теми, оскільки брак інформації може негативно відобразитися на ній в надалі. Уроки сексуального виховання, культура взаємостосунків між чоловіком і жінкою мають бути імплементовані в певні базові освітні програми.

Отримуйте актуальні новини освіти

Щодо скорочення кількості вишів в Україні, Сергій Шкарлет наголосив, що Світовий банк планує виділити 200 млн доларів на оптимізацію мережі, а не скорочення, що відбудеться лише після проведення аудиту.

Щодо створення президентського університету, очільник МОН виразив думку про необхідність перезавантаження системи вищої освіти, що й розпочнеться саме зі нового вишу, який стане прикладом для подальшого вдосконалення мережі.

Він зауважив, що на створення університету передбачається виділити 7,2 млрд грн, однак додатково розглядаються можливості щодо залучення закордонних інвесторів до співфінансування. Така ініціатива державно-приватного партнерства також є своєрідною гарантією успішного завершення будівництва закладу не залежно від зміни влади, оскільки бізнес після вкладання коштів намагатиметься перетворити їх на зиск.

Щодо підвищення престижності та оплати праці професії вчителя, Сергій Шкарлет повідомив, що всі зміни, які впроваджуються протягом року, були закладені в положення програми президента України. Наразі середня заробітна плата педагога у 2,4 раза вища, ніж рівень мінімальної зарплати. А середня зарплата в освіті може зрівнятись з середньою зарплатою в економіці. Так у 2020 році відбулося її підвищення на 8%, у 2021 році – вже на 20% та у грудні буде зростання ще на 9%. МОН постійно працює над тим, щоб професія вчителя була високооплачуваною.

До того ж вчителі самі можуть вплинути на підвищення зарплати шляхом отримання сертифікату вчителя в початковій школі. З кожним роком спостерігається збільшення кількості охочих пройти процедуру сертифікації.

Він наголосив, що затверджено порядок підвищення кваліфікації педагогічних, науково-методичних працівників, що теж дає можливість підвищити свій статус, збільшити заробітну плату. Планується виділити у поточному році 400 млн гривень на заходи з підвищення кваліфікації педагогів.

Щодо скорочення адміністративної надбудови закладів освіти, Сергій Шкарлет наголосив, що це питання врегульовує закон України «Про повну загальну середню освіту». Передбачається скорочення і оптимізація мережі закладів, створення опорних шкіл і філій, укрупнення закладів повної загальної середньої освіти мінімум до 400-500, а то і більше, дітей. Все для того, щоб повністю сформувати більш якісний викладацький склад, за рахунок розрахункового коефіцієнту наповненості класів.

 

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *