Небажання дитини опановувати нові знання турбує багатьох батьків. Одні стикаються з цією проблемою зрідка, а іншим доводиться постійно боротися з відсутністю інтересу до навчання. Як мотивувати дошкільника вчитися радять психологи на порталі «Дитячий психолог».
Експерти радять давати дитині нові знання з урахування її вікових особливостей. Також слід враховувати бажання і інтерес дитини. Запорукою ефективного опанування нової інформації є послідовність та регулярність навчання. Матеріал слід дробити на невеликі об’єми. Успішне опанування кожного етапу мотивуватиме дитину йти вперед. Кращим форматом для навчання дошкільнят є гра та ігрові завдання. Зараз безліч барвистих посібників з наклейками, ігровими елементами. Є чудові розвиваючі ігри, які дозволяють краще опановувати нові знання.
Лайфхак з навчання дошкільнят:
Гра і творчість
Не слід садити дитину за парту і вимагати, щоб безвідривно займалася. Корисна взаємодія з дитиною – це, по суті, і є розвиток. Спочатку потішки і хованки з малюками. Поступово з віком процес ускладнюється і додаються інші навички.
Років з 5-6 починається підготовка до школи. Дитині дають спеціальні завдання з урахування наступних рекомендацій:
- завдання в рамках віку і індивідуальних особливостей. Якщо дитина повільна, значить їй потрібно більше часу.
- від простого до складного. Наприклад, років з 4-5 дивимося на цифри і букви, запам'ятовуємо. Потім обводимо, малюємо на піску, ліпимо – формуємо образ. І тільки потім – пишемо. Починаємо складати букви в склади і слова. Рахуємо, на вулиці – машини, сходинки. Гроші. Читаємо – вивіски, газети, цікаві книги.
- творчий підхід: не підійшов один варіант, шукаємо інший спосіб.
Підписатись
Письмові завдання краще робити за столом. А от все інше в грі, по дорозі, на дивані. Головне, щоб було спокійно і цікаво, навіть весело. Замість ручки дайте дитині простий олівець, щоб дошкільник міг виправити помилку. Адже помилки – це досвід, як без них). Ліпіть і малюйте, вирізуйте, грайте в настільні ігри, діліться знаннями про природу. Все це відмінно сприяє розвитку.
Час
Тривалість навчання залежить від вуку дитини:
- 1-2 роки добре, якщо 10 хвилин буде щось робити.
- 3-роки – до 20 хвилин. Але з перервами.
- до 5-6 років діти зазвичай працюють до 30 хвилин, але зі зміною діяльності.
Виділяйте спеціальний вільний час для занять.
Регулярність
Займатися з дитиною слід послідовно та регулярно, що стане запорукою отримання гарного результату. Винятком стане тільки відпустка. Краще кожен день по малу, чим раз в тиждень, зате по 2 години. У вихідні теж цілком можливо виділити пів години для заняття. В інший час відпочиваємо. Так навичка формується швидше і чіткіше.
Експерти радять напочатку занять мотивувати і хвалити себе і дитину корисностями, цікавинками. Наприклад, наклейками. Поступово сформується звичка, необхідність, навчитеся отримувати радість. Необхідність у зовнішньому підживленні сама відпаде. Головне не забувайте хвалити і підтримувати себе і дитину за конкретні досягнення.
⠀