Державна служба якості освіти оприлюднила аналітичний звіт “Навчання українських дітей за кордоном під час війни в Україні”, у якому фахівці виокремили п’ять викликів української освіти в умовах війни, що виникли в результаті послаблення культурних зв’язків учнів із Батьківщиною та ризику неповернення їх з-за кордону.
Відповідно до результатів звіту експерти ДСЯО виділили п’ять викликів української освіти в умовах повномасштабної війни.
1.Послаблення культурних зв’язків із Україною і ризик неповернення дітей в Україну з-за кордону.
Українські школярі й школярки, які виїхали за кордон, активно інтегруються в іноземне суспільство. Зокрема, у низці країн освіта дітей з України в країні перебування є обов’язковою. А через перевантаження учнів у основній школі, суміщення дистанційного навчання відбувається за рахунок вільного часу. Однак навіть попри це, зв’язок українських дітей зі своєю Батьківщиною і школою поступово слабшає.
Підписатись
2. Невідповідність українських освітніх програм та освітніх програм інших країн.
Така ситуація створює між дітьми, які навчаються за кордоном, та дітьми, які навчаються в Україні, освітні розриви з окремих предметів, як-от із іноземної мови, мистецтва тощо. Через це діти, які навчаються за кордоном, можуть значно випереджати своїх однолітків. Натомість з предметів природничо-математичного циклу дослідники спостерігали відставання у теоретичних знаннях і водночас випередження в аспекті набутих дослідницьких і практичних навичок
3. Втрата мотивації щодо продовження підтримки зв’язку з українськими школами.
Діти відчувають труднощі з проходженням процедур оцінювання в школах України, зокрема, через відсутність чіткості. У таких випадках часто можна простежити немотивоване ускладнення процедур в деяких закладах освіти.
4. Низька включеність до освітнього процесу дітей, що перебувають за кордоном.
Особливо критичною є ситуація в ЗО, які ведуть освітній процес очно. Учні, які перебувають за кордоном та долучаються до уроків у онлайн режимі, залишаються пасивними учасниками заняття.
5. Низька ефективність дистанційного навчання у закладах освіти України дітей, що перебувають за кордоном.
Дослідники стверджують, що така ініціатива малоефективна, оскільки переважно зводиться до самостійного опрацювання завдань і матеріалів, отриманих від вчителів, а також до здачі підсумкових контрольних робіт. Викликають стурбованість і прояви академічної недоброчесності, які толерують батьки та вчителі.