Експерти УЦОЯО надають рекомендації щодо формування читацької компетентності школярів початкових класів

eksperti ucojao nadajut rekomendaciyi shhodo formuvannja chitackoyi kompetentnosti shkoljariv pochatkovih klasiv 1fc6d3c - Експерти УЦОЯО надають рекомендації щодо формування читацької компетентності школярів початкових класів

Український центр оцінювання якості освіти підготував методичні рекомендації щодо формування читацької та математичної компетентностей учнів на рівні початкової освіти.

Відповідно до результатів загальнодержавного зовнішнього моніторингу якості початкової освіти «Стан сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи закладів загальної середньої освіти» 2021 року спостерігається нерівномірний розвиток читацьких навичок в учнів 4 класів. Не зважаючи на належний рівень володіння базовими вміннями, зокрема, знаходити інформацію в тексті, формулювати прямі висновки, визначати подібність чи відмінність об’єктів, особливості зовнішності героїв, учасники моніторингу показали низький рівень володіння більш складними вміннями, а саме інтерпретування та узагальнення інформації, аналізування й оцінювання змісту й форми тексту.

У рекомендаціях про формування читацької компетентності висвітлено наступні питання:

  • Що таке читацька компетентність?
  • Що мають знати й уміти учні початкових класів з читання?
  • Який рівень сформованості окремих складників читацької компетентності мають наші випускники початкової школи?
  • Як у чинних підручниках з української мови та читання для 3-4 класів охоплено різні рівні роботи з текстом?
  • Як формувати в учнів уміння інтерпретувати та узагальнювати інформацію, а також оцінювати зміст і форму тексту?
  • Як створювати завдання для учнів, аби поліпшити їхні результати щодо вміння  працювати з текстом?
  • До яких ресурсів може звернутися вчитель в умовах дистанційного навчання, щоб покращити результати своїх учнів?

Підписатись

У методичних рекомендаціях  надаються описи конкретних практик та зразки завдань, які можна використовувати на навчальних заняттях, зокрема і як приклади для розроблення діагностувальних робіт.

 

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *