Понад 40% українських учнів, відповідно до оприлюдненого дослідження PISA, не мають базового рівня математичної та читацької грамотності. У Міносвіти назвали причини таких результатів.
Заступник очільника МОН України з питань вищої освіти Михайло Винницький зазначив, що освітні втрати спричинили, зокрема, ковід та повномасштабна війна. І додав, що у межах цього дослідження помітне погіршення щодо читання серед школярів, пише Українське радіо.
Підписатись
Винницький наголосив: в Україні є проблема щодо того, що діти менше читають, ніж колись.
"Наші діти значно більше сидять в гаджетах, ютубах, соцмережах і менше читають. І я закликаю батьків, самих дітей та вчителів працювати з цим", – сказав він.
Також додав, що "Швидше про те, що вони не засвоюють те, що прочитане. Воно не стає частиною світогляду. Йдеться не про те, що я вмію прочитати, а про те, що я вмію зробити з тим, що прочитав. Чи я можу це переказати, проаналізувати і щось порівняти з іншим текстом. Також, на жаль, діти, які ходять в ліцеї, міські школи, переважно проблем з читанням, засвоєнням та математичними компетентностями проблем не мають, але в нас є величезне провалля між топовими школами і, наприклад, сільською школою".
Винницький також зауважив, що "треба розуміти, що поки що ми ще не включили на повну програму Нової української школи (НУШ). Зараз ми вимірюємо дітей, які ще проходили навчання за старою системою. Це річ, яка нас трохи надихає, бо в нас вже є відповідь на ці питання, що робити.
Проте наголошу, що реформа освіти – це тривала річ. Перші випускники НУШ будуть аж в 2030 році".