Дистанційний формат навчання: що він змінив в освітній системі

distancijnij format navchannja shho vin zminiv v osvitnij sistemi 020c4d9 - Дистанційний формат навчання: що він змінив в освітній системі

Нещодавно ГО «Смарт освіта» запустила подкаст «Дофамін для освіти» для всіх учасників освітнього процесу, який складатиметься з 10 тем про тренди та зміни в освіті, що висвітлюватимуть провідні фахівці.

Другий епізод подкасту присвячений дистанційному формату навчання, та як він вплинув на освітню систему. Співзасновницею ГО “Смарт освіта” Оксаною Макаренко на порталі «НУШ» розповідає про особливості онлайн-навчання, як змінюватиметься навчальний процес у зв’язку з цифровізацією освітньої системи.

23 вересня всі регіони України опинилися у жовтій зоні епіднебезпеки, що спричинила перехід деяких шкіл на дистанційний формат навчання.

Результати нещодавнього опитування показали, що більшість батьків незадоволені дистанційним режимом, який негативно вплинув на успішність дітей. В той самий час учні відчували тривожність, напруження, стрес, почуття самотності, зниження мотивації.

Отримуйте актуальні новини освіти

За даними ВООЗ рівень домашнього насильства за період карантину в країнах Європи збільшився на 60%. Зафіксована значна кількість звернень щодо насильства над дітьми.

Серед недоліків дистанційного навчання можна виділити:

  • низький рівень мотивації;
  • недостатнє технічне оснащення;
  • поганий доступ до інтернету;
  • недостатній рівень цифрових навичок, інструментів та методик у всіх учасників освітнього процесу;

На жаль така невтішна ситуація, яка спостерігалася на початку пандемії, продовжується й надалі. Експертка зауважує, що було достатньо часу аби підготуватися до нової хвилі дистанційки.

«У Європі, наприклад, де вакцинація вчителів іде значно краще й більшість школярів уже повернулися за парти надолужувати втрачені знання, Європейська Комісія схвалила План дій щодо цифрової освіти на 2021–2027 роки. У ньому закцентовано на розвитку ефективної системи цифрової освіти (інфраструктура, технічні засоби, зв’язок, розвиток компетентностей учителів, виготовлення високоякісного цифрового навчального контенту) і на покращенні цифрових навичок», – зауважує Оксана Макаренко.

В Україні подібний системний план відсутній.

Значну частину учасників освітнього процесу  турбує питання, чи можливе повернення до звичного формату, або дистанційний режим діятиме на постійній основі.

Експерт зауважує, що дистанційне навчання не є новим форматом, а лише однією з форм навчання. Через пандемію в системі освіті відбувся потужний землетрус, який оголив слабкі місця та став своєрідним каталізатором змін. Водночас під впливом інноваційних технологій відбувається багато змін на короткий час, і люди не встигають адаптуватися та впадають в шок. Однак вимогою сучасності є оволодіння цифровими навичками.

«Однозначно можна сказати, що класно-урочна система в тому вигляді, у якому ми її знаємо, піде в минуле. Вона була ефективною для індустріальної епохи. Стандартизація та уніфікація перетворили систему освіти на конвеєр для виготовлення людей за певним шаблоном. Це була крута система, коли потрібно було навчити людей відтворювати інструкції без помилок і відповідати стандартам. Зараз ми спостерігаємо запит на розвиток особистості. Усе більше роботодавці очікують від людей не просто твердих, професійних знань і вмінь, а певних рис характеру, поведінки і способу мислення», зауважує експерт.

Оксана Макаренко називає головні тренди серед освітніх технологій:

  • цифровізація, гейміфікація та розвиток імерсійного навчання, що відбувається за допомогою віртуальної та доповненої реальностей;
  • затребуваність штучного інтелекту для персоналізації навчання, побудови індивідуальних траєкторій, зворотного зв’язку і фіксації результатів;
  • автоматизація рутинних процесів;
  • мікронавчання – освітній контент роздрібнюється на маленькі самостійні одиниці;
  • m-Learning – мобільне навчання;
  • різні інтеграційні платформи й технології професійної комунікації та кооперації педагогів і закладів;
  • освіта в розважальному форматі;
  • практики навчання для розвитку м’яких навичок і когнітивних процесів.

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *