Цікаві підходи викладання літератури: досвід вчителів

cikavi pidhodi vikladannja literaturi dosvid vchiteliv f3a3d83 - Цікаві підходи викладання літератури: досвід вчителів

Сучасних учнів достатньо важко зацікавити біографію та творчістю відомих українських письменників. Діти більш залучені у різні мережі, де краще прочитають сто коротких постів, ніж декілька сторінок цікавого твору. З метою підвищення зацікавленості учнів до вивчення  життєвого шляху та творчості українських письменників слід застосовувати креативні підходи та незвичні прийоми викладання літератури. Вчителі поділилися власним досвідом на порталі НУШ.

Вчителька географії ліцею №144 Києва Оксана Данила до 150-річчя Лесі Українки організувала онлайн-вечірку «На Zoom до Лесі» зі смаколиками, які полюбляли у родині Косачів. До заходу долучились учні з інших шкіл та навіть діаспоряни з Латвії, Франції і Норвегії. До зустрічі онлайн діти мали приготувати та представити на Зумі якусь страву, що готували в родині Лесі Українки.  Мета заходу полягала у наближенні класиків до сучасних учнів через розуміння їхніх гастрономічних уподобань та особистого приготування страв.

Онлайн-вечірку можна переглянути на відео:

Учителька української мови та літератури КЗ «Ліцей Науковий» Кропивницького Ірина Мельник каже, що сучасних учнів важко зацікавити постаттю письменника та його творчістю. Інша справа – письменники-сучасники, яких можна знайти в соціальних мережах, побувати на зустрічі або відвідати книжкову виставку.

Розповідаючи про життєвий та творчий шлях українського письменника, вчителька пропонує проводити паралелі із сучасністю, наводити цікаві факти, що свідчать про успіх людини. Учням можна запропонувати самими знайти цікаві факти про письменника, самостійно опрацювати один із його творів та декламувати його всьому класу.

Цікавим прийомом є створення образу, який асоціюється з історичною постаттю.

«Вивчаючи творчість Лесі Українки, принесла на урок живу блакитну троянду, що стала символом поетеси. Урок за життєвим шляхом Михайла Коцюбинського почала із соняшника, поступово вводячи учнів у світ великого Сонцепоклонника. Розглядати постать Івана Франка почали, відчувши в руках, який на дотик граніт, тощо» – пропонує Ірина Мельник.

Учителька початкових класів школи №33 Вінниці Катерина Кирилюк розповіла, що на уроках, вивчаючи творчість письменників, вона разом з дітьми ставить театральну постанову. Так кожен учень має можливість відчути себе актором, надягнувши маску героя твору.

Ще одна ідея, яка подобається учня, це створення коміксів на основі прочитаного твору з продовженням історії, яку учні самостійно вигадують.

Діти також полюбляють читати на природі, або в колі, створивши затишну та комфортну атмосферу.

Гарним прийомом є «Літературна сушка». У фойє школи розвішують на мотузках цікаві факти біографії письменника, ілюстрації книжок. Протягом кількох днів діти самостійно поповнюють презентацію. Після «сушіння» матеріал обговорюється на уроках. Ефективність такого методу полягає в тому, що діти, які не виражають великої зацікавленості біографію і творчістю письменника все одно звертають увагу на матеріали, що спонукає їх наступного разу обов’язково долучитися до роботи.

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *