Оновлення вищої освіти: МОН визначило головні цілі на перспективу

Основні тези

  • У Міністерстві освіти і науки України повідомили про ключові напрямки у вищій освіті.
  • Йдеться про забезпечення підтримки студентства, розширення можливостей дуальної форми навчання, зміцнення університетського управління та програми навчання для ветеранів війни та ін.

reformi u vishhij osviti u mon nazvali prioriteti na majbutnye 9ba2a90 - Оновлення вищої освіти: МОН визначило головні цілі на перспективу

Що зміниться у вищій освіті / Колаж Освіта 24

Новопризначений заступник очільника міністерства освіти і науки Микола Трофименко окреслив головні завдання стосовно розвитку системи вищої освіти в Україні. Серед найважливішого – допомога здобувачам освіти, розширення дуальної освіти, покращення університетського адміністрування, програми для учасників бойових дій тощо.

Про це він повідомив під час пресконференції за підсумками перебування на посаді протягом перших чотирьох тижнів, повідомляє 24 Канал. Чиновник зазначив, що ці вектори розробляють, спираючись на розпорядження президента.

Які напрямки є основними у вищій освіті?

  • Забезпечення підтримки студентів

Першим першочерговим завданням урядовець назвав державну підтримку студентів. У проєкті бюджету на 2026 рік закладено збільшення розміру академічних стипендій і розширення переліку грантових програм.

  • Дуальна освіта та підготовка фахівців

Другий вектор – розширення дуальної освіти, тобто поєднання теоретичного навчання з практичною роботою. Заклади вищої освіти вже мають відповідну нормативно-правову базу для її реалізації, а в нашій країні існують успішні приклади взаємодії між університетами і працедавцями.

Ми бачимо в цьому тісний зв’язок з економікою та підготовкою кадрів, котрі потрібні для відбудови держави,
– конкретизував він.

Серед ключових спеціальностей для відновлення держави заступник міністра перерахував інженерію, енергетику, ІТ-сферу, кібербезпеку, логістику, будівництво, агропромислові технології, медицину і гуманітарні дисципліни.

  • Потужні університети як осередки прогресу

Трофименко також наголосив на ролі потужних ЗВО як осередків розвитку суспільства. Спільна робота між закладами вищої освіти та місцевою адміністрацією здатна розв’язувати суспільні проблеми.

Якщо в місті бракує викладачів фізики, можливо об’єднати зусилля міста, області та університету – профінансувати лабораторію, призначити стипендії, і студент піде працювати,
– вважає він.

Урядовець зауважив, що в рамках програми Світового банку кожне об’єднання закладів вищої освіти отримує фінансування в розмірі 1,5 мільйона доларів.

  • Лідерство, незалежність та наглядові ради

Ще один вектор – стимулювання самоврядування та лідерських якостей у закладах вищої освіти. З цією метою в Україні діє програма професійної підготовки академічних управлінців, що її підтримують Світовий банк і Британська рада. Трофименко оголосив про підготовку тисячі академічних управлінців.

Також згадав про експеримент із наглядовими радами, що вже впроваджується у трьох ЗВО України. За словами заступника Лісового, така модель управління – лише за ініціативою університетів; вона може стати інструментом оновлення управлінських колективів.

  • Вища освіта для ветеранів війни

Окремим напрямом стане здобуття освіти для ветеранів, що повернуться після перемоги. Вони потребуватимуть перекваліфікації та нових перспектив для самореалізації.

Це метод боротьби зі стресом, із ПТСР, спосіб зберегти ментальне здоров’я. Наші університети повинні бути готовими до цього,
– підкреслив він.

Університети повинні в подальшому створювати особливі освітні програми для ветеранів і короткострокові курси, зокрема з розвитку підприємницьких умінь.

  • Кампуси нового зразка

Останнім із пріоритетів чиновник назвав створення сучасних університетських містечок, що сприятимуть утриманню молодих людей в Україні.

Ми говоримо про 10 кампусів – потенційних, науково-дослідних, громадських, з іншими ідеями та почуттями,
– роз’яснив Трофименко.

Як приклад успішної трансформації він назвав Луцький національний технічний університет, котрий за 4 роки перетворився на сучасний європейський кампус і збільшив число студентів втричі.

  • Раніше ми докладно повідомляли, чи відраховують нині студентів із університетів і хто має право на відтермінування від мобілізації.

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *