Оформлення студентської відстрочки: документація

Основні тези

  • Здобувачі освіти, стажисти, аспіранти мають право на перенесення призову на весь академічний період, але не довше ніж на пів року.
  • Для оформлення перенесення необхідно надати документ, що посвідчує особу, реєстраційний номер облікової картки платника податків, військовий документ та підтвердження з освітнього закладу до місцевого центру комплектування.

vidstrochka studentu jak pravilno oformiti dokumenti 0867507 - Оформлення студентської відстрочки: документація

Як оформити відстрочку? / Freepik. Ілюстративне фото

Здобувачі освіти мають право на відкладення призову. Проте, ключовою умовою є коректно оформлені папери.

Що потрібно зробити студенту, щоб отримати перенесення призову, інформує 24 Канал, посилаючись на поради Міноборони.

Як оформити відстрочку?

Право на перенесення мають особи, які здобувають професійну, фахову передвищу та вищу освіту, інтерни та аспіранти. Воно регулюється Законом України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” та Положенням про порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженим рішенням Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 560.

Важливо! Студенти, котрі отримують другу або третю вищу освіту, а також ті, хто навчаються на дистанційній формі, не мають підстав для перенесення та можуть бути мобілізовані до війська. ​

Окрім цього, з 2025 року право на відкладення мобілізації мають тільки аспіранти, які навчаються на очній формі навчання.

У Положення 31 грудня 2024 року рішенням Кабміну №1558 внесені важливі корективи. Зокрема, воно чітко окреслило умови надання перенесення для здобувачів освіти та педагогічних працівників.

Рішенням встановлено період, на який надається відстрочка – студенти, стажисти та аспіранти отримають перенесення на весь навчальний період, але не більше ніж на пів року (вересень-лютий та березень-серпень).

А нововведення полягає у тому, що відтепер здобувачам освіти не потрібно кожного кварталу підтверджувати свій статус в територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (ТЦК та СП), як це було раніше.

Візьміть до уваги! Інформація про студентів зберігається в Єдиній державній електронній базі з питань освіти (ЄДЕБО). Допоки в реєстрі вказано, що громадянин здобуває освіту, він безсумнівно має право на відкладення призову.

Щоб оформити перенесення призову студенти можуть використати два способи.

  1. Через додаток Резерв+. Завдяки постійному обміну відомостями між ЄДЕБО та реєстрами Міноборони, подовження перенесення відбувається онлайн. Це означає, що здобувачу освіти не потрібно кожні пів року звертатися до ТЦК та СП. Після ідентифікації та подачі електронної заяви на послугу “відкладення призову студенту, аспіранту”, перенесення через додаток надається – автоматично.
  2. Безпосереднє звернення до ТЦК та СП. Для цього студенти-чоловіки повинні раз на пів року у своєму освітньому закладі отримати виписку з ЄДЕБО та звернутися до місцевого центру комплектування та соціальної підтримки для подовження перенесення.

Якщо ви особисто подаєте документи до ТЦК та СП, то ваш пакет документів має включати:

  • паспорт громадянина України;
  • реєстраційний номер облікової картки платника податків;
  • військовий документ (військовий квиток або тимчасове свідоцтво);
  • довідку з освітнього закладу про навчання за денною або дуальною формою із зазначенням дати закінчення навчання.
  • заяву.

Після надання документів – чекайте рішення. Перенесення надається за умови відповідності черговості здобуття освіти та вірно оформленій заяві.

Як правило, розгляд заяви про відкладення мобілізації триває до 7 календарних днів з моменту її отримання. У певних випадках, якщо потрібні додаткові запити до інших органів державної влади, цей період може бути продовжено до 15 днів.

Якщо ви не отримали відповідь у визначений строк, рекомендовано повторно звернутися до ТЦК особисто. Або ж до вищих інстанцій – обласного ТЦК, Міністерства оборони або до правника.

У яких випадках можуть відхилити перенесення?

У певних ситуаціях студенту можуть відмовити у відкладенні мобілізації, а саме:

  • Якщо він навчається на заочній або дистанційній формі навчання.
  • Якщо порушено черговість здобуття освіти.
  • Якщо студента виключено з університету або з інших причин він припинив навчання.
  • Якщо документи подані з неточностями або із запізненням.

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *