{“@context”:”http://schema.org”,”@type”:”NewsArticle”,”mainEntityOfPage”:{“@type”:”WebPage”,”@id”:”https://education.24tv.ua/yak-ukrayini-zbilshilasya-kilkist-it-spetsialistiv-novini-tehnologiy_n1697091″},”headline”:”Як в Україні збільшилася кількість IT-спеціалістів та чому варто піднімати якість STEM-освіти”,”articleSection”:”Освіта в Україні”,”keywords”:”Новини України, Техно, Робота , IT-бізнес , Вища освіта, Освіта, Освіта в Україні, Школа, Школярі, ЗНО”,”articleBody”:”Дослідники опитали понад 150 представників ІТ-індустрії, 100 профільних експертів та 33 бізнес-асоціації та компанії. До теми 20 найпопулярніших українських вишів, куди абітурієнти подали найбільше заяв у 2021 році Дослідження показало суттєвий розрив між часткою зайнятих ІТ-спеціалістів в Україні та в інших розвинутих країнах. За словами дослідників, це може бути хорошим потенціалом для зростання. Як збільшується кількість ІТ-спеціалістів Наразі в нашій державі кількість таких спеціалістів – щонайменше 200 тисяч. Щороку в цій сфері зростає кількість приблизно на 25 тисяч осіб. Тобто за останні 5 років вдвічі збільшилося кількість працівників у сфері ІТ. Кількість ІТ-фахівців в Україні / Інфографіка Центру економічного відновлення Експерти запевняють, що для здобуття кваліфікації у сфері ІТ-технологій базовою є шкільна освіта. Перелік проблем, які заважають розвитку ІТ-сфери Відставання від країн ОЕСР показників найуспішніших школярів у науках і математиці обумовлено низькою якістю STEM-програм у школах. Зокрема: Низька пріоритетність математичної освіти для школярів (лише третина абітурієнтів здає ЗНО з математики). Лише чверть випускників, які складають ЗНО з математики, отримують достатній результат для продовження навчання на ІТ-спеціальностях. Значний розрив у результатах ЗНО з математики в містах і селах обумовлений низькою якістю освіти в сільській місцевості. Гендерні стереотипи щодо математично-технічної освіти у 2 – 3 рази зменшують кількість потенційних ІТ-фахівців серед дівчат. На думку експертів, розв’язання цих проблем має підвищити якість математичної освіти та підняти щорічне зростання кількості ІТ-фахівців в 2,5 разів до 70 тисяч щорічно. Читайте такожЯких фахівців бракуватиме в Україні та про що свідчить рейтинг спеціальностей: думка експерта Серед джерел перелічених проблем дослідники також назвали такі: Недостатня якість викладання STEM-дисциплін. Недостатня кількість учителів, які використовують сучасні підходи й методи викладання STEM-дисциплін. Майже немає рольових моделей для молоді, щоби поглиблено вивчати STEM. На профорієнтацію студентів на 80% впливає позиція батьків, а не свідомий вибір самих абітурієнтів. Рівень комп’ютеризації, доступу до високошвидкісного інтернету недостатній у сільській місцевості. Тому пропонуються кілька ідей, реалізація яких допоможе підняти рівень STEM-освіти в Україні: Профілізація учнів після 9 класу за рівнями вивчення математики. Збільшення кількості та якості підготовки майбутніх абітурієнтів у математиці. Підвищення якості викладання STEM-дисциплін у селах і малих містах. Збільшення зацікавлення молоді STEM-професіями, зокрема, серед дівчат. До слова, у Львівському національному університеті імені І. Франка з 1 вересня запрацюють унікальні програми з дуальною формою навчання. Тож, студенти вишу зможуть під час навчання працювати в IT-компанії SoftServe.”,”author”:{“@type”:”Person”,”image”:”https://24tv.ua/resources/photos/tags/201812/6504.png”,”knowsAbout”:”Редакторка розділу Освіта 24, магістриня філології та вчителька української мови та літератури ПХ ДПУ ім. Г. Сковороди. Розповідаю про всі актуальні новини та події в сфері освіти, а також цікавлюся саморозвитком та обожнюю подорожувати. На 24 каналі працюю три роки. “,”name”:”Марія Бондар”},”publisher”:{“@type”:”NewsMediaOrganization”,”name”:”24 Канал”,”masthead”:”https://24tv.ua/editorial-principles”,”missionCoveragePrioritiesPolicy”:”https://24tv.ua/editorial-principles”,”ethicsPolicy”:”https://24tv.ua/editorial-principles”,”diversityPolicy”:”https://24tv.ua/editorial-principles”,”correctionsPolicy”:”https://24tv.ua/editorial-principles”,”verificationFactCheckingPolicy”:”https://24tv.ua/editorial-principles”,”unnamedSourcesPolicy”:”https://24tv.ua/editorial-principles”,”actionableFeedbackPolicy”:”https://24tv.ua/editorial-principles”,”publishingPrinciples”:”https://24tv.ua/editorial-principles”,”email”:”[email protected]”,”url”:”https://24tv.ua/”,”logo”:{“@type”:”ImageObject”,”url”:”https://24tv.ua/resources/file/social-icon-24.png”,”width”:60,”height”:60},”foundingDate”:”2006-03-01″,”address”:{“@type”:”PostalAddress”,”streetAddress”:”вул. Володимирська 61/11, оф.50″,”addressLocality”:”Київ”,”postalCode”:”01033″,”addressCountry”:”UA”},”contactPoint”:[{“@type”:”ContactPoint”,”email”:”[email protected]”,”telephone”:”+380443905077″,”contactType”:”customer support”,”areaServed”:”UA”,”availableLanguage”:[“ru-UA”,”uk-UA”,”en-UA”]}]},”image”:[{“@type”:”ImageObject”,”url”:”https://education.24tv.ua/resources/photos/news/1200x675_DIR/202107/1697091.jpg”/>
Дослідники опитали понад 150 представників ІТ-індустрії, 100 профільних експертів та 33 бізнес-асоціації та компанії.
До теми 20 найпопулярніших українських вишів, куди абітурієнти подали найбільше заяв у 2021 році
Дослідження показало суттєвий розрив між часткою зайнятих ІТ-спеціалістів в Україні та в інших розвинутих країнах. За словами дослідників, це може бути хорошим потенціалом для зростання.
Як збільшується кількість ІТ-спеціалістів
Наразі в нашій державі кількість таких спеціалістів – щонайменше 200 тисяч. Щороку в цій сфері зростає кількість приблизно на 25 тисяч осіб.
Тобто за останні 5 років вдвічі збільшилося кількість працівників у сфері ІТ.
Кількість ІТ-фахівців в Україні / Інфографіка Центру економічного відновлення
Експерти запевняють, що для здобуття кваліфікації у сфері ІТ-технологій базовою є шкільна освіта.
Перелік проблем, які заважають розвитку ІТ-сфери
Відставання від країн ОЕСР показників найуспішніших школярів у науках і математиці обумовлено низькою якістю STEM-програм у школах. Зокрема:
- Низька пріоритетність математичної освіти для школярів (лише третина абітурієнтів здає ЗНО з математики).
- Лише чверть випускників, які складають ЗНО з математики, отримують достатній результат для продовження навчання на ІТ-спеціальностях.
- Значний розрив у результатах ЗНО з математики в містах і селах обумовлений низькою якістю освіти в сільській місцевості.
- Гендерні стереотипи щодо математично-технічної освіти у 2 – 3 рази зменшують кількість потенційних ІТ-фахівців серед дівчат.
На думку експертів, розв’язання цих проблем має підвищити якість математичної освіти та підняти щорічне зростання кількості ІТ-фахівців в 2,5 разів до 70 тисяч щорічно.
Читайте також Яких фахівців бракуватиме в Україні та про що свідчить рейтинг спеціальностей: думка експерта
Серед джерел перелічених проблем дослідники також назвали такі:
- Недостатня якість викладання STEM-дисциплін.
- Недостатня кількість учителів, які використовують сучасні підходи й методи викладання STEM-дисциплін.
- Майже немає рольових моделей для молоді, щоби поглиблено вивчати STEM.
- На профорієнтацію студентів на 80% впливає позиція батьків, а не свідомий вибір самих абітурієнтів.
- Рівень комп’ютеризації, доступу до високошвидкісного інтернету недостатній у сільській місцевості.
Тому пропонуються кілька ідей, реалізація яких допоможе підняти рівень STEM-освіти в Україні:
- Профілізація учнів після 9 класу за рівнями вивчення математики.
- Збільшення кількості та якості підготовки майбутніх абітурієнтів у математиці.
- Підвищення якості викладання STEM-дисциплін у селах і малих містах.
- Збільшення зацікавлення молоді STEM-професіями, зокрема, серед дівчат.
До слова, у Львівському національному університеті імені І. Франка з 1 вересня запрацюють унікальні програми з дуальною формою навчання. Тож, студенти вишу зможуть під час навчання працювати в IT-компанії SoftServe.