У школі можливі зміни: вчитель ініціює навчання медіаграмотності.

Основні тези

  • Педагог зі Львова, Віктор Демко, запропонував впровадити “Медіаграмотність” як повноцінний шкільний предмет через загострення проблеми онлайн-обману, спровокованого штучним інтелектом.
  • Демко підкреслює значущість медіаграмотності для молоді та дорослих, оскільки соцмережі та ШІ ускладнюють розрізнення неправдивої інформації від істини, що є питанням захищеності.

novi predmeti u shkoli uchitel proponuye zaprovaditi mediagramotnist 754f10f - У школі можливі зміни: вчитель ініціює навчання медіаграмотності.

Учитель запроопонував запровадити у школі предмет “Медіаграмотність” / Колаж Освіта 24

Викладач зі Львова, Віктор Демко, висловив пропозицію про введення “Медіаграмотності” як повноцінного предмету в навчальних закладах. Причиною є шахрайські дії.

Про це він повідомив 24 Каналу. Також поділився міркуваннями, що спонукали його до цього, та випадком, який з ним стався.

Чому необхідно вивчати медіаграмотність у школі?

Днями вчитель оприлюднив ролик з мережі з його образом, згенерованим за допомогою ШІ, з метою введення в оману. У ролику йдеться про те, що “викладача з Києва викликали у Міністерство освіти і науки України через його надміру ефективну методику”. Також міститься заклик перейти за сумнівним гіперпосиланням. Педагог стверджує: це дії шахраїв.

Беручи до уваги те, що Інтернетом нині користуються всі, я вважаю, що варто ініціювати роздуми про те, щоб включити “Медіаграмотність” як повноцінний предмет у шкільну програму,
– акцентує Демко.

І додає: навіть не здогадується, що саме приховано за подібними гіперпосиланнями у ролику. Однак, зважаючи на те, що це робота шахраїв, там може бути будь-що: від несанкціонованого доступу до акаунтів – до викрадення коштів.

На превеликий жаль, у сучасному світі ніхто не має стовідсоткового захисту від подібних ситуацій. Соцмережі мають колосальний вплив, а з розвитком штучного інтелекту стає все важче відрізнити фейк від правди. І навіть моторошно уявити, що буде через 5 – 10 років, якщо ШІ продовжуватиме розвиватися такими темпами. І єдине, що ми можемо робити – це підвищувати рівень медіаграмотності,
– висловлює думку педагог.

Він констатує: сучасні діти ще з пелюшок споживають великий обсяг контенту, отже, повинні з раннього віку осягати, як діють алгоритми, як розпізнавати дезінформацію, як здійснювати перевірку джерел інформації та чому не слід сліпо довіряти кожному відео, яке виглядає привабливо та переконливо.

Однак це не є виключно завданням школи. Це ще й сфера відповідальності батьків. Оскільки, на жаль, дорослі також дуже часто стають об’єктами онлайн-шахрайства. Батькам слід демонструвати приклад – перевіряти інформацію, пояснювати дітям, наскільки легко нині можливо згенерувати фальшиве відео, голос чи навіть людину,
– підкреслює освітянин.

І додає: кожному необхідно виробити звичку піддавати сумніву все, що ми бачимо та читаємо в Інтернеті, оскільки часто за гучними заголовками, переконливими відео можуть ховатися звичайні шахраї. Відтак, медіаграмотність – це вже не лише питання освіти. Це питання безпеки.

Що за випадок трапився з викладачем?

  • Вчитель Віктор Демко поділився відеороликом, який поширюється в мережі з його зображенням, та попередив, що його було згенеровано за допомогою ШІ з метою введення в оману. Воно було оформлено як новинний сюжет за участю відомої ведучої.
  • У ролику йдеться про те, що “педагога з Києва викликали до Міністерства освіти і науки України через його надзвичайно дієву методику, за якою люди опановують англійську мову всього за три місяці: без зазубрювання (неправильний наголос, – ред.), без “домашок”, без 500 гривень/годину”.
  • У відео також міститься звернення до українців про те, що “доступ (до методики, – ред.) відкритий, доки його знову не “перекрили”, та заохочення перейти за невідомим гіперпосиланням.
  • Педагог при цьому зауважив: “Це – не я! Це зловмисники, які використали штучний інтелект і ролик з тіктоку та представляють це як якусь там методику. Перевіряйте інформацію та не переходьте за сумнівними гіперпосиланнями”.

Вчитель закликає ретельно перевіряти інформацію та відеоматеріали

Джерело

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *