Основні тези
- Перенесення мобілізації для студентів з 1 листопада 2025 року пролонгується автоматично за допомогою онлайн-платформи “Резерв+”, у випадку, коли воно було оформлене онлайн.
- Папери для пролонгації перенесення більш не приймаються через військкомати, їх потрібно надавати через “Резерв+” або Центри надання адміністративних послуг.

Як поновити відтермінування студенту? / Freepik. Зображення для ілюстрації
Впродовж часу навчання студенту двічі на рік потрібно пролонговувати перенесення. Що саме для цього необхідно вчинити?
Який перелік паперів потрібно зібрати студенту, у якого завершується термін перенесення та що необхідно зробити згодом, повідомляє 24 Канал.
Відтермінування студента – як його пролонгувати?
Право на відтермінування від мобілізації мають ті, хто здобуває професійну, фахову передвищу та вищу освіту, інтерни та докторанти, а також аспіранти, що навчаються на денній формі навчання.
Згідно зі змінами, які були внесені до Порядку 31 грудня 2024 року постановою Кабміну №1558, відтермінування надається на пів року. Отже, кожні шість місяців студентам потрібно його пролонговувати.
Візьміть до уваги! Верховна Рада України збільшила термін дії воєнного стану та загальної мобілізації ще на 90 діб – з 05:30 5 листопада 2025 року – до 05:30 03 лютого 2026 року.
З 1 листопада 2025 року в Україні офіційно працюють нові правила оформлення та пролонгування відтермінувань від мобілізації. Відповідно до п. 60 Постанови № 560, продовження терміну перенесення відбувається автоматично.
У випадку, коли перенесення оформлене онлайн через “Резерв+”, його дія – продовжується автоматично разом із продовженням мобілізації.
Система зробить верифікацію та в особистому профілі з’явиться статус “Відтермінування продовжено”, або ж – повідомить про потребу в додаткових паперах.
Важливо! Юристи радять кожному студенту перевірити актуальність статусу в застосунку після 5 листопада.
Зверніть увагу, що канікули та завершення навчального року не є приводом для втрати права на відстрочку. Шість місяців відтермінування для студента – це:
- вересень-лютий,
- березень-серпень.
Якщо автоматичного подовження не відбулося, то найчастіше – реєстри не знайшли підтвердження причин для перенесення. Отже:
- перевірте власні дані;
- оновіть документи онлайн;
- за потреби подайте заяву ще раз.
Іншою важливою зміною є те, що з 1 листопада 2025 року документи на оформлення та пролонгування перенесення військкомати більше не приймають.
Це треба буде робити через – “Резерв+” або ЦНАПи. Тому, поради, які діяли раніше, щодо подання паперів, дійсні до 01.11.2025.
Подача паперів на пролонгацію відтермінування у паперовій формі через ЦНАП:
- Завітайте у зручний для вас ЦНАП.
- Подаєте заяву та документи (довідка з ЄДЕБО, яка засвідчує навчання; паспорт або ID-картка; військовий квиток або тимчасове посвідчення військовозобов’язаного; попереднє рішення про перенесення (у разі наявності).
- Адміністратор сканує та відправляє їх до ТЦК та СП.
Після розгляду вашої заяви, адміністратор повідомить про результат і за потреби роздрукує електронний військово-обліковий документ з відміткою про перенесення.
Офіційне рішення про відмову у перенесенні вам надішлють на електронну пошту, або ви зможете отримати документ у ТЦК з печаткою.
Військкомат не може самостійно анулювати перенесення. Це може зробити виключно комісія.



