Міністерства освіти і науки України надало роз’яснення щодо якісної організації діяльності закладів дошкільної освіти та направило відповідного листа керівникам департаментів освіти обласних та Київської міської державних адміністрацій.
В листі наголошується, що пріоритетами для всіх закладів дошкільної освіти (ЗДО) є створення та забезпечення здорового, безпечного, комфортного середовища для всіх учасників освітнього процесу, підвищення якості освітньої діяльності закладу. З цією метою має бути здійснено вивчення та оцінка якості освітньої діяльності, виокремлення переваг й недоліків в роботі дитсадків та визначення ймовірних шляхів підвищення якості освітнього процесу. На допомогу керівникам закладів Державною службою якості освіти України підготовлено методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти в закладах дошкільної освіти.
Отримуйте актуальні новини освіти
З метою покращення освітнього процесу у 2021/2022 навчальному році в щоденну діяльність дитячих садків впроваджується новий державний стандарт – Базовий компонент дошкільної освіти, який заснований на компетентнісному підході. МОН радить педагогам й керівникам закладів дошкільної освіти використовувати методичні рекомендації до документа, які містяться на сайті в окремому розділі.
Для створення безпечних умов в закладах дошкільної освіти МОН наголошує про необхідність планування заходів з охорони праці й безпеки життєдіяльності, здійснення контролю дотримання вимог відповідних законодавчих і нормативно-правових актів та навчання всіх учасників освітнього процесу способам запобігання травматизму. Особливу увагу слід надавати заходам по запобіганню поширення коронавірусної хвороби. В разі посилення протиепідемічних має бути забезпечено право дошкільнят на освіту, тому важливим аспектом є підвищувати цифрових навичок педагогів.
Якісно досягти поставленої мети та реалізувати поставлені завдання можна лише в тісній співпраці з батьками дітей, також – за дієвої підтримки засновників ЗДО, органів управління освітою, центрів професійного розвитку педагогічних працівників
Особлива увага в процесі організації діяльності закладів дошкільної освіти має приділятися питання харчування. Для розробки чотиритижневого сезонного меню для ЗДО та технологічних карток до нього створено робочу групу, до складу якої увійшли представник МОН, МОЗ, Національного університету харчових технологій, керівники, медичні сестри з дієтичного харчування ЗДО та технологи громадського харчування з різних областей України.
Проаналізувавши звернення від закладів дошкільної освіти, МОН також надає роз’яснення з наступних питань:
- штатні нормативи;
- атестація педагогічних кадрів без відповідної освіти;
- підвищення кваліфікації;
- педагогічна робота;
- благодійна допомога;
- прийом дітей;
- державний нагляд (контроль);
- створення безбар’єрного простору та організація роботи з дітьми з особливими освітніми потребами;
- протидія та профілактика булінгу в закладі дошкільної освіти.