Роман Шиян про реформу НУШ

roman shijan pro reformu nush 8d131c5 - Роман Шиян про реформу НУШ

Попри повномасштабне воєнне вторгнення росії на територію України, освітня сфера продовжується трансформація освітньої сфери, зокрема впровадження реформи Нової української школи. Як протікає даний процес на рівні держави розповів  заступник директорки Команди підтримки реформ із питань Нової української школи Роман Шиян спеціально для «НУШ».

Експерт розповів, що через війну була втрачена освітня субвенція на НУШ та кошти на підручники. Спільними зусиллями відбувалися пошуки різних донорів, які б могли профінансувати цей процес, що виявилось достатньо складним завданням, оскільки за теперішніх обставин видавці втратили можливість платити винагороди авторським колективам.

Так, видання підручників із математики для 5 класів профінансував фонд ЮНІСЕФ, а з української мови – Рада. Проєкт “Навчаємось разом” виокремив кошти для видання підручників із природознавства.

Він повідомив, що в результаті взаємодії фахівців ІМЗО із видавцями, вдалося досягти домовленостей щодо надання можливості для учнів 5 класів і пілотних 6 класів використовувати  навчальні матеріали видавництв, які згодом стануть підручниками. Ці матеріали надаються школам в електронному вигляді. На жаль, для 6 класу навіть це відбувається із певним запізненням.

Він повідомив, що підручники для 6 класів мають найближчим часом проходити експертизу. Така затримка викликана тим, що здебільшого авторські колективи, що працювали над створенням підручників для  класу, продовжили лінійку й перейшли до роботи над підручниками для 6 класу.

Підписатись

Щодо продовження реформи НУШ, експерт наголосив, що вона має рухатися лінійно й надалі, оскільки кожен наступний рік має бути пілотним для шкіл, що розпочинають впровадження нового стандарту з річним випередженням.

Наразі завершується робота над Стандартом профільної середньої освіти, що має бути зроблена впродовж поточного року. Також розробляються програми для другого циклу базової освіти – 7–9 класів, який є ключовим.

Роман Шиян зазначив, що важливо здійснити підсумкове оцінювання за результатами першого циклу, щоби зрозуміти, де ми опинилися. І, спираючись на це, перейти на наступний цикл.

Він наголосив, що для продовження впровадження реформи наприкінці минулого року командою підтримки реформ за участі міністерства й партнерів із розвитку визначені пріоритети роботи на рік, за якими наразі здійснюється робота. В той самий час бракує ресурсів, оскільки не вдалося повернути освітню субвенцію безпосередньо на НУШ.

"Звісно, бракує миру, щоби поступово повернутися до нормальної творчої праці. Нині все залежить від внутрішнього ресурсу вчителів і їхньої зацікавленості. Йдеться навіть не про поодиноких учителів, а про цілі вчительські спільноти, команди на рівні шкіл і громад – про наш "професійний капітал", – зауважив він.

В той самий час академічна свобода потребує інструментів у вигляді освітніх та навчальних програм та засобів до їх модифікації, критеріїв оцінювання, а також нової хвилі онлайнових та змішаних курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників, що наразі інтенсивно створюються.

"Своєю чергою від держави потрібна політична воля на продовження реформи, щоби вона завжди була чіткою і відчутною. Коли з’явиться впевненість у завтрашньому дні й ресурси, ми все надолужимо" – завершив Роман Шиян.

 

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *