Реформа історичної освіти: план змін від вчителів

reforma istorichnoyi osviti plan zmin vid vchiteliv 8c7ca0e - Реформа історичної освіти: план змін від вчителів

Міністерство освіти і науки України поставило за мету підготувати концепцію реформи історичної освіти в школі до 1 липня 2023 року. У зв’язку з цим у грудні минулого року була створена робоча група, до якладу якої увійшли фахівці МОН, науковці та історики, однак в ній немає жодного вчителя. Історія – важливий предмет. Він про минуле людства, розвиток суспільства, складний історичний шлях народу, національну ідентичність. Однак сучасна українська історична освіта потребує суттєвих змін, особливо через криваву боротьбу народу України за право на існування, як самостійної, незалежної країни, яка ще не описана в підручниках. «НУШ» зібрала думки освітян щодо їхнього бачення реформування історичної освіти.

Освітяни переконані, що зміни назріли вже давно, та потребують їхнього упровадження. Війна особливо загострила ці питання.

«Є сенс напрацьовувати нову концепцію історії, бо історіографія не стоїть на місці, а учні досі вчать історію за трактуваннями Михайла Грушевського, які не відповідають реаліям», – наголошує представник топ-50 Global Teacher Prize Ukraine-2021 Владислав Штегельський.

Також освітяни наголошують на необхідності одночасно з концепцією готувати нові програми та підручники.

Підписатись

Переможець Global Teacher Prize Ukraine-2020 Василь Дяків вважає, що нова концепція історичної освіти має знайти відповіді на важливі питання:

  • як подолати надмірне навантаження предмета фактами, датами та подіями;
  • як показати місце історії України в контексті всесвітньої історії;
  • як переглянути навчальні програми та збільшити кількість годин для вивчення історії (зараз це 1 година на тиждень у 5 класі; 2,5 години у 6–9 класах та 1,5 години у 10–11).

Владислав Штегельський доповнює цей перелік ще одним пунктом: варто замінювати хронологічний підхід на тематичний, де це можливо.

Освітяни наголошують на тому, що концепція має готуватися не відірвано від реалій. Тому у складі робочої групи повинні бути не лише науковці, а й вчителі-практики. Також до роботи над новою концепцією варто залучити дитячих психологів, які розуміють сучасних дітей і можуть вчасно “зупинити” розробників концепції сказавши, що в певній темі для певного класу подається забагато інформації, і діти просто її не сприймуть.

«Разом з оновленням концепції історичної освіти треба оновлювати й концепцію ЗНО, яка ґрунтується на перевірці дат та термінів», – наголошує Владислав Штегельський.

Окрім концепції та підручників, вчителі чекають на методичні рекомендації.

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *