CLASSROOM MANAGEMENT / Управління класом
Про правила, наслідки і стосунки
1. ПРАВИЛА І СТОСУНКИ
Правила класу важливі. Якими б чудовими не були загальні правила класу, як би ми не реагували на наслідки небажаної поведінки, наш клас перетвориться в казарму, якщо між нами, вчителями, і дітьми не буде теплих доброзичливих стосунків.
Фундамент успішного управління класом – хороші стосунки з учнями і правила, що діють.
2. АВТОРИТЕТ І АВТОНОМІЯ
Клас – це екосистема, у якій дотримується тонкий баланс між авторитетом вчителя і автономією учнів.
Учителі мають розглядати поведінку учнів в контексті власної поведінки, розмірковуючи про причини її появи і рішення щодо проблем, замість того, щоб надавати занадто великого значення формальній дисципліні (хоч без неї теж нікуди).
Іноді, коли учні бешкетують, вони просто демонструють нормальну, здорову поведінку у процесі розвитку. Для найбільш досвідчених вчителів здоровий клас – це такий клас, в якому учням надається розумна свобода дій, вчать думати про інших і керувати собою.
3. "М'ЯКА" РЕАКЦІЯ
Грейс Дірборн, автор книги «Свідоме управління класом», розробила серію багаторівневих варіантів вибору, оформлених «як наслідки, а не покарання», щоб дати учням більше свободи.
Наприклад, низкорівнева небажана поведінка може отримати «м'яку» реакцію вчителя:
• використайте жести, щоб спонукати учнів звернути увагу на це і виправити,
• швидко вимовіть ім'я дитини, що порушила поведінку без втягування у «велику битву».
4. БЕЗ ВАГАНЬ
Наслідки стають необхідними, якщо погана поведінка учнів зберігається: учнів можуть попросити взяти тайм-аут, щоб поміркувати над своїми діями. Найважчі наслідки – лист – пояснення або лист додому, чи зустріч з батьками застосовуються, якщо поведінка учня не змінюється.
Уникайте вагань, коли вам доводиться вирішувати ситуацію з деструктивною поведінкою, особливо коли учні порушують правило неодноразово.
Наша нездатність діяти може призвести до ще гіршої поведінки, а це призводить до надмірно складних розмов.
Отримуйте актуальні новини освіти
5. БАЛАНС
Важливо знаходити баланс між теплотою і певними дисциплінарними межами. Послідовність, але гнучкість. Теплота, але й вимога відповідальності. Свобода голосу для учнів, але залишайтесь лідером.
Для учнів старших класів формальна система правил класу може не працювати, але хороші стосунки завжди забезпечать потрібну для навчання атмосферу у класі.
Ще поговоримо про це…
Щиро
Інна Большакова