Пілотування НУШ у 5-х класах: головні труднощі

pilotuvannja nush u 5 h klasah golovni trudnoshhi 69deea3 - Пілотування НУШ у 5-х класах: головні труднощі

В новому навчальному році продовжується впровадження реформи Нової української школи, пілотування якої відбувається в 5-х класах. Як відбувається процес, чи всім учасникам він дається легко? Про головні проблеми і труднощі пілотування НУШ у 5-х класах розповідають на порталі «НУШ».

На минулому тижні відбулася робоча нарада щодо пілотування, під час якої оговорювали головні питання реформи. Директори шкіл наголошували про недостатній рівень комунікації від МОН, несвоєчасне ознайомлення з навчальними програмами, затягування процесу грифування навчальних матеріалів, відсутність нормативної бази доплат вчителям, недостатній обсяг субвенції НУШ для ЗЗСО.

Як зауважує експертка Команди підтримки реформи МОН Олена Глоба, на кожний пілотний заклад освіти передбачено близько 270 тис. грн., що витрачаються на закупівлю комп’ютерного та мультимедійного обладнання, пристосувань для навчальних кабінетів, засобів навчання, у тому числі навчально-методичної та навчальної літератури, зошитів із друкованою основою, у тому числі їх електронних версій та з аудіосупроводом. Більшість шкіл вже отримало субвенцію.

Отримуйте актуальні новини освіти

В той самий час директори шкіл зауважують, що коштів не вистачає на закупівлю підручників та обладнання, а на придбання меблів та доплату вчителям коштів взагалі не передбачено.

Іншою проблемою директори шкіл називають несвоєчасне надходження субвенції, яка має бути використана до кінця поточного року. В іншому випадку кошти повертаються до Держбюджету.

Невирішеним залишається питання доплат вчителям, оскільки до цього часу немає нормативних підстав для нарахування надбавок.

Неврегульоване питання щодо оплати праці вчителям під час поділу класу на групи для вивчення інтегрованих курсів.

Під час наради директори шкіл наголошували на проблемах щодо несвоєчасного забезпечення навчальними матеріалами. На що Ольга Глоба відповідає, що існує затримка в доставці матеріалів, однак з часом процес стабілізується. Електронні версії матеріалів з усіх предметів є в усіх видавництвах, які можна вже використовувати.

В той самий час деякі заклади освіти не отримали субвенції, тому не можуть виконати оплату за навчальні матеріали. Дехто з керівництва шкіл домовляється з видавництвами про відтермінування виплат, надаючи гарантійні листи, інші – чекають фінансування. Всі школи, учасники пілотування опинилися в різних умовах, одна мають схожі проблеми, які держава має негайно вирішувати.

На нараді директори шкіл вказували на відсутність нормальної комунікації з МОН. В деяких регіонах до цього часу не визначені координатори пілотування, яким можна ставити питання щодо навчального процесу. У МОН проблеми визнають та запевняють, що найближчим часом вони будуть вирішені.

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *