Оцінювання успішності українських школярів в умовах війни

ocinjuvannja uspishnosti ukrayinskih shkoljariv v umovah vijni bcc7509 - Оцінювання успішності українських школярів в умовах війни

Державна служба якості освіти провела моніторинг якості освіти в умовах війни, результати якого показали реальний стан рівня успішності українських школярів з окремих предметів, які проживають в містах та селах.

Внаслідок повномасштабної війни росії проти України близько 800 тис. школярів змінили форму здобуття освіти з очної на дистанційну (з 17 669 учнів/ учениць у 2021 році до 772 909 у 2022) та сімейну (домашню) (з 4695 до 64 409 учнів/учениць відповідно). Найбільше ці зміни стосуються Сходу й Півдня країни, звідки близько 40% та 30% учнів/учениць відповідно були змушені виїхати за кордон чи в інші регіони країни.

Через незадовільну безпекову ситуацію в першому півріччі поточного навчального року не вдалося відновити очне навчання в повному обсязі. Очно працювали лише 15% закладів освіти, 51% – змішано, 33% – дистанційно. На Сході й Півдні України переважало дистанційне навчання, у Центрі та на Півночі – змішане, на Заході – змішане навчання в містах, очне в селах.

Як запевнюють керівники закладів освіти, у зв’язку з війною значних змін у педагогічному складі не відбулося. Для 70% педагогів не змінився рівень навантаження, для 15% вчителів воно зросло, що пов’язано із запровадженням змішаного режиму роботи та необхідністю поєднувати очне та онлайн-навчання.

Результати дослідження показали, що зміна форми здобуття освіти, переведення закладів з очного на дистанційне та змішане навчання, нестабільні умови організації освітнього процесу (повітряні тривоги, відключення електроенергії, перебої з інтернетом) негативно вплинули на успішність навчання, що призвело до значних освітніх втрат.

Підписатись

Успішність учнів початкових класів погіршилася з таких навчальних предметів:

  • українська мова,
  • іноземна мова,
  • математика,
  • літературне читання.

Не змінилися результати навчання з мистецтва, дизайну і технології, фізкультури, інформатики, предмета “Я досліджую світ”.

У селах спостерігається значне зниження успішності навчання, ніж у містах. Так, про зниження успішності здобувачів освіти з української мови у селах заявили 57% опитаних педагогів, у містах – 44%, з іноземної мови – 52% та 47% відповідно, з математики – 45% та 40%, з інформатики – 37% та 25%.

Успішність учнів середніх класів погіршилася з таких навчальних предметів:

  • алгебра та геометрія,
  • іноземна мова,
  • українська мова,
  • українська література,
  • історія України,
  • фізика.

Порівняно з минулим роком, збільшилася кількість учителів базової школи в містах, які вказали на погіршення результатів навчання своїх учнів/учениць з української літератури, алгебри та геометрії, зарубіжної літератури, іноземної мови, української мови.

У селах більше вчителів базової школи вважають, що результати навчання учнів/ учениць погіршилися, зокрема:

  • з іноземної мови зазначили 64% педагогів;
  • з математики – 55%;
  • з української мови – 53%;
  • з хімії – 47%;
  • з української літератури – 43%.

Водночас щодо окремих предметів переважає думка, що успішність не змінилася: про результати учнів/учениць з фізики так вважають 48% вчителів, зарубіжної літератури – 44%, мистецтва – 41%, біології – 42%, основ здоров’я – 45%.

Щодо успішності старшокласників, за результатами дослідження значних змін не виявлено.

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *