Міністерство освіти і науки України підготувало методичні рекомендації про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2023/2024 навчальному році.
Відповідно до рекомендацій пріоритетними напрямками діяльності ЗДО в 2023/2024 навчальному році є:
- організація та підтримка безпечного освітнього простору;
- організації освітнього процесу в різних форматах і подолання освітніх втрат;
- педагогічна взаємодія з дітьми, зокрема з дітьми з особливими освітніми потребами;
- партнерство у співпраці з батьками або законними представниками дітей;
- організаційно-методична підтримка керівників і педагогів ЗДО;
- організація атестації педагогічних працівників;
- організація харчування в ЗДО.
Підписатись
Питання безпеки — найбільш актуальне в період воєнного стану. Освітній простір дитячих садків має бути організований з дотриманням максимальної безпеки всіх учасників освітнього процесу. При моделюванні безпечного освітнього простору необхідно продумати його структуру, мобільність, доступність, безбар’єрність, змістовність.
У МОН наголошують на вадливості організації та обладнання укриттів у ЗДО як компонента безпечного освітнього простору, що має бути максимально комфортними для дітей дошкільного віку і нагадували звичні для дошкільників групові кімнати.
У МОН звертають увагу, що сучасна безпекова ситуація передбачає можливість здобуття дошкільної освіти за альтернативними формами, зокрема
- дистанційна освіта;
- короткотривалого перебування в групах;
- сімейне або індивідуальне виховання;
- педагогічний патронаж;
- мобільний дитячий садок тощо.
З метою надолуження освітніх втрат рекомендовано:
- спланувати комплекс заходів на підтримку дітей дошкільного віку;
- організувати та надати психологічну допомогу учасникам освітнього процесу;
- звернути увагу на програми підтримки педагогів ЗДО та розвиток їхньої професійної кваліфікації.
В умовах воєнного стану важливо забезпечити дітям з особливими освітніми потребами (далі — діти з ООП) продовження здобуття дошкільної освіти за місцем тимчасового перебування; максимально зберегти кадровий потенціал педагогічних працівників, які забезпечували навчання дітей з ООП, створити безпечне освітнє середовище та надавати якісні психолого-педагогічні послуги.
Закладам дошкільної освіти рекомендують забезпечити батьків консультативною підтримкою та регулярним спілкуванням, а також ознайомити їх з протоколами безпеки та залучити до формування безпечної поведінки дітей.