Як компенсувати втрати в навчальному часі та результатах навчання учнів: рекомендації ДСЯО

jak kompensuvati vtrati v navchalnomu chasi ta rezultatah navchannja uchniv rekomendaciyi dsjao 6854e77 - Як компенсувати втрати в навчальному часі та результатах навчання учнів: рекомендації ДСЯО

Державна служба якості освіти провела дослідження якості освіти в умовах війни та надала рекомендації для органів влади, засновників та директорів шкіл щодо компенсації освітніх втрат учнів. Відповідні пропозиції також представлені Міністерству освіти і наки та Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій.

Рекомендації для органів влади:

  • забезпечити проведення загальнонаціональних моніторингів результатів навчання учнів під час дії правового режиму воєнного стану;
  • розвивати систему освітніх вимірювань/оцінювань;
  • розробити програму надолуження освітніх втрат у результатах навчання здобувачів освіти (національна система тьюторингу);
  • продовжити роботу із забезпечення здобувачів освіти сучасними цифровими засобами навчання (особливо у сільській місцевості та для дітей з малозабезпечених сімей);
  • інвестувати у професійний розвиток і підтримку педагогів;
  • спільно з Державною службою якості освіти вжити заходів щодо відновлення під час дії правового режиму воєнного стану інституційних аудитів закладів загальної середньої освіти (з дотриманням безпекових умов);
  • створити умови для розвитку діагностичних інструментів як складової дидактичного забезпечення освітнього процесу (кожна навчальна програма має містити інструмент для оцінювання результатів навчання, передбачених Державними стандартами загальної середньої освіти);
  • удосконалити законодавство в частині визначення поняття «освітні втрати».

Підписатись

Рекомендації для засновників закладів освіти:

  • завершити процес оптимізації мережі закладів загальної середньої освіти в територіальних громадах;
  • створити умови для повернення до очного/змішаного навчання, особливо у закладах освіти, що розташовані у сільській місцевості (забезпечення укриттів);
  • забезпечити учнів з вразливих категорій засобами для дистанційного навчання;
  • забезпечити фінансування варіативної складової навчальних планів.

Рекомендації для закладів освіти:

  • забезпечити моніторинг результатів навчання здобувачів освіти з використанням діагностичного інструментарію;
  • здійснювати адаптивне гнучке планування, яке б передбачало перерозподіл навчального часу між темами, або розробляти власні навчальні програми, коригуючи зміст та результати навчання з урахуванням виявлених освітніх втрат;
  • продовжити працювати над створенням методичної системи підтримки індивідуальної освітньої траєкторії учнів шляхом проведення індивідуальних занять, факультативів відповідно до навчального плану та/або за запитами учнів, консультацій з учнями для усунення прогалин у знаннях із предмету, розробки завдань різних рівнів складності для окремих учнів;
  • посилити роботу в частині надання підтримки педагогічним працівникам щодо підвищення кваліфікації та професійного вдосконалення з питань методики роботи в умовах змішаного навчання;
  • використовувати години варіативної складової шляхом запровадження індивідуальних та групових консультацій для здобувачів освіти;
  • організувати роботу пришкільних (мовних, математичних, природничих тощо) таборів, запровадити «навчальні канікули»;
  • розробити стратегії адаптації освітнього процесу закладів освіти до роботи в умовах зміни режимів навчання.

 

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *