Gemini ai pro для студентів безоплатно: функціонал, реєстрація та вимоги – 24 Канал

gemini ai pro dlja studentiv bezkoshtovno jak pracjuye jak otrimati i umovi 24 kanal 8bb7bef - Gemini ai pro для студентів безоплатно: функціонал, реєстрація та вимоги - 24 Канал

15 жовтня, 16:00

gemini ai pro dlja studentiv bezkoshtovno jak pracjuye jak otrimati i umovi 24 kanal 59fa278 - Gemini ai pro для студентів безоплатно: функціонал, реєстрація та вимоги - 24 Канал

gemini ai pro dlja studentiv bezkoshtovno jak pracjuye jak otrimati i umovi 24 kanal 9fd4f81 - Gemini ai pro для студентів безоплатно: функціонал, реєстрація та вимоги - 24 Канал

12 хвКлючові ідеї

  • Google надає можливість українським студентам протягом року безкоштовно користуватися ШІ-помічником Gemini з пакетом AI Pro, зокрема для поглибленого вивчення інформації та структурування знань.
  • Міністерство освіти України та фахівці радять навчити викладачів і студентів ефективно використовувати ШІ без негативного впливу на якість навчання, зосереджуючись на творчій взаємодії та підтвердженні правдивості фактів.
  • 1 Як коректно використовувати штучний інтелект у навчальному процесі?
  • 2 Рекомендації студентам від експерта зі ШІ
  • 3 Яким чином застосовувати ШІ у технічних галузях, професійно-технічній освіті та школі
  • 1 Як коректно використовувати штучний інтелект у навчальному процесі?
  • 2 Рекомендації студентам від експерта зі ШІ
  • 3 Яким чином застосовувати ШІ у технічних галузях, професійно-технічній освіті та школі

У жовтні Мінцифра поінформувала, що Google надає можливість українським студентам безплатно протягом року користуватися ШІ-ботом Gemini з передплатою AI Pro. Умови наступні – повний доступ до Gemini 2.5 Pro можуть отримати повнолітні студенти українських закладів вищої освіти. Серед можливостей – Deep Research з поглибленим аналізом даних, NotebookLM для впорядкування знань, Veo 3 для творення відео, Jules – ШІ-помічник для кодування. Додатково – 2 ТБ місця у хмарному сховищі.

Подати заявку можливо лише до 9 грудня 2025 року.

Штучний інтелект – це нові перспективи для студентів, однак технологія містить у собі й деякі ризики. Нерозумне “копіювання”, непідтверджені факти – це лише невелика частина того, чим може загрожувати чат-бот на основі ШІ.

24 Канал поговорив із заступником міністра освіти і науки України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Дмитром Завгороднім та членом Комітету з розвитку ШІ Мінцифри, керівником і співзасновником R&D Center Winstars Дмитром Софиною про те, як саме варто учням використовувати ШІ та чого варто уникати.

Дивіться також Мінцифра працює над запуском власного ШІ: для чого він Україні, чи буде безпечним під час війни та коли почне функціонувати

Штучний інтелект поступово стає невід’ємною частиною освітнього процесу, і найважливіше завдання держави – навчити викладачів і тих, хто здобуває освіту, застосовувати його без негативного впливу на якість знань. Про це в бесіді з 24 Каналом розповів заступник міністра освіти і науки з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Дмитро Завгородній. Співрозмовник підкреслив, що насамперед студентам та учням не слід відмовлятися від нових технологій – натомість необхідно навчитися застосовувати їх з розумом.

Я рекомендую їх використовувати. Зрозуміло, що необхідно намагатися знайти ті способи застосування, які найкраще підходять особисто вам,
– зазначив Завгородній.

За його словами, Міністерство освіти вже поширює інструкції щодо застосування ШІ не тільки у вищих навчальних закладах, а й у школах. Вони базуються на документах, підготовлених Центром штучного інтелекту міністерства цифрової трансформації. Хоча в першу чергу ці інструкції призначені для вчителів, ті ж самі принципи можуть використовувати і самі учні.

Головним викликом, на думку Завгороднього, є не сам факт появи штучного інтелекту в освітній сфері, а зміна способу мислення, яку він викликає.

gemini ai pro dlja studentiv bezkoshtovno jak pracjuye jak otrimati i umovi 24 kanal b7188f6 - Gemini ai pro для студентів безоплатно: функціонал, реєстрація та вимоги - 24 Канал

Дмитро Завгородній

Заступник міністра освіти і науки

Коли можна легко спитати й отримати готову систематизовану відповідь, виникає бажання не думати самостійно. Це створює ризик когнітивної лінії – втрати навичок розумової діяльності.

Співрозмовник порівнює це явище з фізичною атрофією: “Якщо ви все життя споживатимете лише кашу, то ваші щелепи ослабнуть і не зможуть пережувати щось більш тверде. Так само і з мисленням”. Саме тому, на його переконання, педагогічні методи мають трансформуватися: акцент слід робити не на результаті у формі контрольних робіт чи конспектів, а на самому процесі мислення.

Окремою проблемою залишається достовірність фактів, які генерує штучний інтелект. Дмитро Завгородній зазначає, що “галюцинації” моделей ШІ – тобто вигадані факти або помилки – не є основною загрозою для навчального процесу. Значно серйозніша проблема полягає в тому, що такий створений контент масово потрапляє в інтернет і стає джерелом для нових невірних відповідей.

gemini ai pro dlja studentiv bezkoshtovno jak pracjuye jak otrimati i umovi 24 kanal 53a224e - Gemini ai pro для студентів безоплатно: функціонал, реєстрація та вимоги - 24 Канал

Дмитро Завгородній

Заступник міністра освіти і науки

Це глобальна проблема, не тільки для освіти. Однак вона має наслідки і для шкіл, і для вищих навчальних закладів. Тому вчителям варто переносити акцент з перевірки фактів на оцінювання когнітивного процесу учня.

Завгородній наводить приклад того, як змінюється роль учителя: замість того, щоб вимагати від учня просто переказ фактів з історії чи літератури, варто заохочувати його до творчої співпраці з інструментом. Наприклад, заступник міністра пропонує завдання, в якому учень взаємодіє з чат-ботом від імені персонажа прочитаної книги, а потім аналізує цю розмову й представляє власні висновки.

Такі завдання не дають можливості просто списати. Вони створюють досвід, що потребує мислення та взаємодії, а не простого копіювання,
– зазначає Завгородній.

То які ж поради конкретно для студентів? Дмитро Софина, член Комітету з розвитку ШІ Мінцифри, керівник і співзасновник R&D Center Winstars, у коментарі 24 Каналу зібрав наступний перелік порад, як використовувати доступні для студентів інструменти ШІ Gemini 2.5 Pro.

  • Розширений AI-помічник. Ця можливість надає детальне розуміння та аналіз великих масивів даних. Він використовує поліпшену здатність Gemini 2.5 Pro обробляти значні обсяги інформації (до 1500 сторінок тексту за один раз) завдяки великому контекстному вікну.

Приклад використання: завантажувати цілісні підручники, наукові статті або записи лекцій, щоб попросити Gemini створити конспект, виділити ключові ідеї, порівняти теорії або створити практичні тести/картки для підготовки до іспитів.

  • ШІ забезпечує багатомодальність для складних задач – можна використовувати функцію безлімітного завантаження зображень/файлів.

Приклад використання: ШІ робить знімки складних графіків, формул, діаграм з лекцій або підручників і просить Gemini пояснити концепцію покроково, розв’язати задачу або розшифрувати незрозумілі частини записів.

  • Творчі роботи та редагування: студенти можуть використовувати Gemini як інтелектуального співавтора.

Приклад використання: ШІ створює структуровані плани для есе, курсових чи дипломних робіт. Можна просити Gemini перевірити чернетки на граматичні, стилістичні помилки та запропонувати покращення аргументації.

  • Deep Research (інструмент для поглиблених досліджень). Це економія часу на реферуванні – Deep Research самостійно опрацьовує сотні джерел в режимі реального часу та створює структурований, всебічний звіт з посиланнями та цитатами.

Приклад використання: замість багатьох годин ручного пошуку інформації сформулюємо складний дослідницький запит для курсової чи дипломної роботи (наприклад, “Порівняльний аналіз впливу різних регуляторних підходів ЄС на розвиток генеративного AI”) та отримаємо готовий, обґрунтований звіт. Дмитро Софина радить завжди перевіряти первинні джерела, але використовувати звіт ШІ як надійну основу.

Ще один інструмент, NotebookLM, – це персональний помічник для впорядкування знань. Він спростить такі задачі:

  • Систематизація навчальних матеріалів. Використання NotebookLM як централізованого місця для ваших навчальних матеріалів. Він підтримує роботу з аудіо- та відеоконтентом.

Приклад використання: Завантажити всі свої записи, презентації, PDF-файли в NotebookLM. Можна ставити питання про інформацію, розподілену по різних документах, і NotebookLM знайде та зведе відповідь, посилаючись на джерела. Це ідеально для комплексного перехресного вивчення предметів.

Також доступний студентам інструмент для створення коротких відео Veo 3, який допоможе у поліпшенні якості презентацій. Софина рекомендує використовувати Veo 3 для створення стислих динамічних відеороликів зі звуком на основі тексту чи фото.

Приклад використання: ШІ створює наочні вступні або заключні ролики для презентацій чи навчальних проєктів, щоб візуалізувати абстрактні концепції, історичні події або наукові процеси.

  • Jules, ШІ-помічник для кодування, допоможе студентам в IT-дисциплінах, зокрема у навчанні програмувати.

Приклад використання: завантаження коду для виявлення та виправлення помилок (багів), створення документації, пояснення складних частин коду або створення нових функцій на основі вашого опису.

  • Додаткові переваги (2 ТБ Google One Storage та інше) студенти можуть використовувати для зберігання всіх навчальних матеріалів, архівації великих наборів даних для досліджень, фото та відео, пов’язаних з навчанням.

gemini ai pro dlja studentiv bezkoshtovno jak pracjuye jak otrimati i umovi 24 kanal a6b196a - Gemini ai pro для студентів безоплатно: функціонал, реєстрація та вимоги - 24 Канал

Дмитро Софина

Член Комітету з розвитку ШІ Мінцифри, керівник і співзасновник R&D Center Winstars

Не сприймайте ці інструменти як “чит-код” для обходу завдань. Розглядайте їх як команду висококваліфікованих помічників, які можуть виконувати рутинну роботу (пошук, реферування, чернетка) за короткий час, дозволяючи вам зосередитися на критичному мисленні, аналізі, креативності та синтезі знань – навичках, які ШІ ніколи повністю не замінить, а лише посилить.

На відміну від гуманітарних наук, у технічних галузях застосування ШІ вже стало невід’ємною частиною навчання. За словами Завгороднього, у програмуванні або наукових дослідженнях такі інструменти “є майже обов’язковими”.

Водночас у професійно-технічній освіті штучний інтелект, на думку посадовця, буде впроваджуватися поступово. Однак у майбутньому десятиліть навіть традиційні професії, наприклад зварювальники чи механіки, зміняться під впливом роботизації.

gemini ai pro dlja studentiv bezkoshtovno jak pracjuye jak otrimati i umovi 24 kanal 37e8bc6 - Gemini ai pro для студентів безоплатно: функціонал, реєстрація та вимоги - 24 Канал

Дмитро Завгородній

Заступник міністра освіти і науки

Зварювальники стануть операторами зварювальних роботів. Це буде більш цікава та високооплачувана робота. Для України, де населення зменшується, автоматизація – це позитив, а не загроза.

Заступник міністра наголосив, що МОН вже працює над тим, щоб навички роботи з ШІ стали частиною професійного стандарту вчителя. Хоча наразі цього ще немає, відомство активно поширює відповідні інструкції, зокрема для шкіл і університетів, а також нагадує про безоплатний річний доступ студентів до Google Gemini.

gemini ai pro dlja studentiv bezkoshtovno jak pracjuye jak otrimati i umovi 24 kanal 9d86acc - Gemini ai pro для студентів безоплатно: функціонал, реєстрація та вимоги - 24 Канал

Дмитро Завгородній

Заступник міністра освіти і науки

Це навичка XXI століття, і ми б хотіли, щоб якомога більше людей почали знайомитися з цими інструментами, проходили онлайн-курси та використовували їх у своїй діяльності.

Візьміть до уваги! Інструкції з використання ШІ в освіті доступні на сайті Міністерства освіти і науки України. Документ має на меті допомогти викладачам, студентам і адміністраціям результативно інтегрувати ШІ в навчальний і науковий процес. У ньому роз’яснюють, як правильно формулювати запити, створювати завдання та вибирати потрібні інструменти. Зокрема, ШІ може допомагати викладачам створювати тести чи презентації, студентам – готуватися до іспитів і писати наукові роботи, а адміністраціям – автоматизувати рутинні процеси.

У документі також розвінчують міфи про ШІ, зокрема щодо ризиків для академічної чесності чи заміни викладачів. Окремо в інструкціях розглядаються питання безпеки – захист інформації, людський контроль, прозорість і недискримінація. Також наведено приклади впровадження політик ШІ в іноземних вишах і різні варіанти його застосування – від обмеженого до повного, залежно від завдань і рішень викладача.

Джерело

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *