“Діти мають розуміти, що після будь-якої дії є наслідки” – Інна Большакова

diti majut rozumiti shho pislja bud jakoyi diyi ye naslidki inna bolshakova da9b347 - "Діти мають розуміти, що після будь-якої дії є наслідки" - Інна Большакова

CLASSROOM MANAGEMENT / Управління класом

Є одна важлива річ, якої ми можемо навчити наших дітей у школі, щоб підготувати їх до життя.

Наші діти мають розуміти, що після будь-якої дії є наслідки, прогнозувати можливі наслідки власних дій і брати на себе відповідальність за них. Так, будуть помилки, розбиті носи і коліна, але, якщо ви весь час підстеляєте соломку, щоб дитинка не впала, то і діти роблять висновок, що відповідальність за їхні вчинки не на них, а на комусь іншому.

Створіть план управління класом. Його мета: залучити учнів до відповідальності за свої вчинки без вашого крику, скандалів, моралізаторства та інших контрпродуктивних методів.

План дозволить вам вимагати потрібної для успішного навчання поведінки, поважаючи учнів, не викликаючи сутичок, спокійно і врівноважено.

Це дозволить вам будувати стосунки з учнями на основі взаємоповаги, щирості і доброти.

Що потрібно зробити?

1. ПРАВИЛА

Розробіть правила класу (для середньої школи вони так само можуть діяти, бо діти 4 класів уже мали таку практику в пілотах, для учні 10-11 класів є трохи інша опція).

Бажано охопити правилами ті моменти, які "перекривають" майже всі випадки деструктивної поведінки.

Як варіант:

1. Слухайте і слідуйте інструкціям

2. Підніміть руку, якщо хочете говорити чи встати з місця

3. Тримайте руки і ноги при собі

4. Поважайте учнів і вчителів

Правила працюють, коли вони зрозумілі учням, дотримуються УСІМА. Немає історій на кшталт: Марь Ванна перехвилювалася і тріснула Пєтю указкою, Марь Ванна кричить на Васю цілий день, бо у неї нєрви, Пєтя б'є учнів, але він такий збудливий.

Правила цінуються учнями тільки тоді, коли їх виконують усі, бо це – ПРАВИЛА.

Якщо ви приймаєте правила, а потім САМІ їх не дотримуєтеся, це сигнал для учнів, що правила не важливі і їх можна порушувати. За це вас не будуть поважати: говорить одне, робить інше.

Правила мають бути зрозумілі учням (діти мають знати, як їх виконувати), учні мають їх дотримуватися за загальною згодою і вони мають охоплювати те коло проблем, які можуть виникати у класі.

2. НАСЛІДКИ

Потрібний набір наслідків, щоб правила були діючими. Без наслідків правила є звичайними реченнями, на які не варто звертати увагу.

Найкращі наслідки – ті, які не переривають урок, виконуються швидко і легко, і які є дієвими.

Варіанти, які рекомендують:

1) Попередження

2) Тайм – аут ("виключаю з уроку" за окремим столом)

3) Лист додому (є ще варіант: може спочатку бути лист-роздумів для школи, а потім додому)

Коли учень досягає третього наслідку, він повертається до тайм – ауту.

Правила і наслідки мають бути відомі дітям і виконувані.

Учителі починають зловживати наслідками, пригнічуючи учнів і створюючи клас – каторгу. Це від страху втратити контроль над учнями і диктувати їм свою волю. Справжнє середовище для навчання потребує ПОВАГИ до учня, навіть, якщо він порушує правила. Не варто учителю падати вниз обличчям у грязюку, опускаючись до образливих коментарів, глузливих зауважень, їдких висловлювать, тілесних контактів. Тішитися своєю владою над учнями і батьками. Буде огида і неповага до вас. Повага виникне, якщо ваше ставлення до учнів буде щирим і з любов'ю, якщо вони навіть порушують правила. Ставлюся з повагою, але правила є правила. Давай вчитися їх виконувати.

Аркуш з правилами і наслідками пишеться у класі вчителем і дітьми (не купляйте готові, вони не діють; це як картинки повісити з ведмедиками і мишенятами)

Після листа додому учень повертається до тайм – ауту.

Відділіть стіл для тайм – ауту. Не обов'язково в кінці класу. Можна збоку. Символічне відділення учня від класу і почуття, яке в учня виникає, робить тайм – аут дієвим.

Це не приниження чи покарання. Це час для роздумів, особистого розчарування і надії на швидке повернення в клас, в якому хочеться бути. АЛЕ наслідки працюють ТІЛЬКИ в системі з іншими складовими управління класом (якщо учні постіно "помирають" у класі від нудьги – будуть масові порушення правил).

Створіть просту форму для листа додому батькам. Виявіть турботу про учня і його успішне навчання, яке пов'язане з поведінкою. Проявіть ПОВАГУ до батьків. Лист: А ваш Пєтя псує мені уроки – працюватиме проти вас. Це не управління класом, а розвал класу.

1. Повідомте про дії і наслідки.

2. НЕ ПИШІТЬ оціночні судження.

3. НЕ ОБРАЖАЙТЕ і НЕ ОБРАЖАЙТЕСЬ (Я їм усе, а вони мені …)

4. Завершіть: З ПОВАГОЮ…

Головна ідея наслідків – не піймати і довести: Пєтя плохой, а налаштувати Пєтю, що він може бути гарним учнем, тільки йому потрібно цьому навчитися. А ви йому допоможете. Дайте шанс.

Отримуйте актуальні новини освіти

Обов'язково поговоріть про систему правил і наслідків з батьками. Розкажіть, скільки часу витрачається на уроці даремно, якщо учні порушують правила. Поясніть, що успішне навчання можливе лише в добре організованому класі БЕЗ МУШТРИ, ЗНЕВАГИ, БОРОТЬБИ і ПОМСТИ, І що ви той вчитель, який має створювати всі умови для начання дітей. Будьте щирими і поважайте батьків, ви – союзники.

Буде складно. Діти звикли, що правила існують для існування. Дорослі звикли, що правила для галочки. Але правила – для виконання. Якщо ви в це повірите, будете турботливими і ДОБРИМИ, все вийде.

Є групи дітей, які порушують правила з причин, що складно коригувати. Учні з постійною девіантною поведінкою потребують втручання спеціалістів і обов'язково адміністрації школи. Учитель не може вирішувати такі питання сам. Про це згодом.

Любіть дітей, свою роботу, себе і світ)

Щиро :))

P.S. За дослідженнями PISA одним із важливих чинників успішного навчання є безпечне середовище для навчання, яке дозволяє вчителю кожну хвилину уроку використовувати ДЛЯ НАВЧАННЯ, а не з'ясування стосунків.

Інна Большакова

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *